Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


24 January 2007
Pulang...

Demi kerana Mama...aku ambil cuti sehari.
Demi kerana Mama jugak aku dan Nora tekad balik kg tgh2 malam.
Mama nak pulang. Abah nak balik. Diorg nak balik dr mengerjakan ibadah haji. Aku tak sabar. Hati rasa berdebar. Rindu sgt kat diorg. Mak ngan ayah tak balik. Ayah tak dapat cuti. Dia sudah jadi org penting dalam syarikat nampaknya. Penting kerana dikerah buat banyak2 paperwork kot. Hehehee.

Kitorg tak gi airpot. Amik part dapur jer. Buat masak2 untuk makan2 dan yasinan ptg nanti. Sempena kepulangan Mama dan Abah. Oh yer, Ibu dan CikYeng pon ikut sekali gi haji kali ni.

Mama sampai. Abah sampai. Kami sambut depan pintu ramai-ramai. Dr. R pesan, kalau jumpa org balik dr Mekah, peluk erat2. Pasal diorg ni ada aura Kaabah. Kita boleh dapat aura2nya sekali. Mana tahu lepas ni kita plak dijemput ke Rumah Allah itu. Mama aku peluk erat2. Abah plak yg peluk aku erat2. Macam tak nak lepas. Pipi comel aku dicium2 Mama, Abah, Ibu dan CikYeng. Tak payah susah2 aku nak dapatkan aura tu, diorg sendiri yg bagi. Hahahaha.

Kenapa eekk. Aku rasa terharu pulak kali ni. Bukan sekali sambut org balik haji. Adakah akan terbuka hati aku dalam masa terdekat ni untuk terbang ke sana? Insyaallah. Korang doakan eekk. Aminnn...Untuk korang pon sama aku doakan.

Aku dapat cincin sebentuk. Rantai manik 2 utas. Jubah sepasang (ni yg paling best).Celak dan inai Mekah. Nak inai rambut ni. Strawberry dan Delima (aku konpius ni, mana plak ada strawberry kat sana ni?) gula2 dan coklat. Kurma dan kekacang. Air zam-zam dan susu kotak (semacam rasa susunya. Susu unta kot).

Aku juga dapat mimpi. Mama bermimpi aku bertunang. Aku tanya mama dgn siapa. Tapi tak sempat nak cerita. Nak kena tahu tu dgn sapa. Sebab aku mmg tak der sesapa. Nak kena cari ni. Semoga mimpi Mama jadi kenyataan. Amin.

Demi kerana Mama juga, kami sanggup pulang semula ke JB malam2 tu dgn berbekalkan penat jadi org dapur. Yang penting aku puas. Sebab mmg kami sayang Mama dan Abah. I love U. Love Mak dan Ayah jugak tau.

p/s: Nora jatuh pengsan di hadapan pintu rumah aku. Kenapa? Nanti aku sambung lain cerita eekk.
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)