Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


10 November 2005
Cerita Musim Raya Versi Ringkasan Jer.
Selamat Hari Raya. Selamat Start Kerja. Selamat lah Segalanya.
  • Balik kg pun lengah2. Pagi Selasa 1hb baru balik sedangkan Isnin bos bg sekerat ari.
  • Raya yg tak berapa best. Gi Solat Aidilfitri dgn kepala diserang migrain. Lepas salam-salam, nangis-nangis (bukan aku), bagi2 duit raya dan dapat-dapat duit raya, mkn ubat dan tido sampai ptg. Org ajak gi beraya pun aku tak layan.
  • Raya ketiga sibuk masak untuk marhaban perempuan. Rutin setiap tahun.MESTI!!!
  • Petang tu gi raya rumah makcik pakcik area Kluang. Tu jer lah raya aku.
  • Ahad, balik JB pasal dah buhsan duk umah nenek. Penat dan selalu sakit kpl.Nak baring tido saja tak sedap plak, org lain buat keje. Pastu tak der port yg best nak nyorok.
  • Balik JB, duk dediam kat umah sampai Selasa. Rehat serehat rehatnya.
  • Rabu, walau masih cuti, gi keje. Ada keje tak siap dan dah puas rehat.
  • Hari ni, Khamis...ada Majlis Hari Qualiti, Anugerah Cemerlang, Jamuan Hari Raya, Jamuan Birthday, Penyampaian Sijil Org Bersara, Dan Majlis Perpisahan En. Jamil (butang baju melayu aku mana Pah???)..Semuanya dalam 1.
Antara cerita lain :-
  • Achik call kesedihan pasal ada org kata anak dia anak tabung uji. Aku kata biarlah org nak kata apa;org tu pun tak der anak. Tu usaha kita, biarlah apa cara pun janji dibenarkan. Yg penting dia dah konpom2 ada zuriat.
  • Baju raya aku yg banyak tu hanya separuh jer yg aku sempat pakai. Yg lain, masuk beg balik bawak balik JB. Jadi baju gi opis.
  • Sepanjang berada di kg, tido kat bilik Kak Indah je (rumah mami seblh umah nenek) pasal ada aircond dan aman sejahtera.
  • Ketupat nenek tak habis dimakan. Masuk 2nd raya sumer cr nasi balik.
  • Jubah raya mak yg aku belikan sama dgn jubah raya Cik Lah (MakSu).Sebiji sama. Bezanya warna dan rega jubah mak separuh lebih murah. Sampai sudah Cik Lah terkilan pasal terbeli yg mahal. Hahahahah.
  • Amir (adik aku no6) tak dpt duit raya dr aku pasal aku terbagi duit raya dia ntah pd kanak2 mana ntah. Sampul khas untuk adik2 sama jer dgn sampul duit raya seringgit untuk kanak2 lain. Adalah kanak2 yg berbahagia dpt duit raya banyak mcm tu dr aku. Sedangkan aku tersalah bg. Nak balik baru aku kasi ganti duit raya Amir.
  • Tahun ni paling banyak baju raya aku. 6 pasang!

Udah-udah. Takder ringkasnya kalau panjang2 macam ni.

|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)