Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


01 September 2005
Merdeka Day.

Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!

Ehem, ehem!
Korang gi mana semalam? Dataran Merdeka? KLCC? Danga Bay?
Best ker? Musti seronokkan? Tambah berkobar-kobarlah semangat kemerdekaan korang. Aku dok umah jer. Tengok TV yg menayangkan lintasan Ambang Kemerdekaan paling tak best dalam sejarah hidup aku. Bagus lagi aku tengok siaran TV Singapore. Sambil menguli tepung nak buat kuih pau. Baru cubaan pertama tau. Tak payahlah nak harapkan jadi macam kuih pau kat kedai yg mengebu-gebu macam pipi aku tu. Dapat dimakan pon jadilah. Kira cubaan pertama berjayalah tu. Tepat 12 mlm, duk kat beranda umah tingkat 9 tu, tengok bunga api di serata bandar JB. JB ni betullah, kaya dgn bunga api. Bukan satu, bukan dua tp bersepah-sepah bunga api diletupkan kat sini. Akhirnya aku tenggelam dalam kemeriahan sendiri.

Sapa kata duk kat umah tak dapat tengok perbarisan hari merdeka?
Aku boleh! Live lagi. Siaran langsung. Lintasan depan umah aku lagi. Aku pasti, korang yg berasak-asak kat dataran2 tu pon tak dapat tengok. Kecualilah kalau korang terpaksa join perbarisan tu. Sekitar jam 2 pagi, satu rombongan bermotosikal berarak melalui jalan depan umah aku. Beratus-ratus org dan mtornya. Ni lah perbarisan paling best. Merdeka konon. Nak jer aku jerit dr umah tu, Merdeka! Merdeka! Merdeka konon! Tapi aku takut kena marah dgn abg Polis plak.hehehehee. Korang tahu pasal diorg ni berarak mcm tu? Tu aaaa mat-mat motor yg kena tahan malam merdeka tu. Ntah dr mana polis buat sekatan jalan raya tu. Diorg berarak beramai2 ke Balai Polis besar kat tengah bandar JB tu haaa. Tolak motor! Aku ulang, tolak motor!!!. hahaahahahah. padan aaaa muka korang. Pehtu mak bapak kena dtg jamin. Yg tukang bawak motor tu aku tak kesian aaa sgt. Tapi si pembonceng2 tu aaaa. Si awek2 tu aaaa. Alahai awek, dgn pakai tudungnya, kena tahan pasal boipren tak der lesen ker? Atau cik abg tu bawa laju2? Atau bunyi ekzos tu dah mcm bunyi jet.? hahaahahaha...
Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)