Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


27 September 2005
Encik Pemandu Teksi Yang Lain Pula...

Masih ingat tak citer encik pemandu teksi yg aku citer dulu? Sejak hari tu, aku dah tak jumpa dia dah...Dah tak der rezeki nak naik teksi dia dah. Tp, aku dah selalu ternaik teksi sorg pakcik tu. Dia pon dah cam muka aku, aku pon begitu. Sesejak memula aku naik, pak cik tu tanya mcm2 pasal aku, keje mana, umur berapa, dulu study mana, dah kawen ke belum....mcm2lah...dan dia pun suka sgt citer pasal anak teruna dia yg study kat U mana ntah aku dah lupa. Anak dia itulah, anak dia ini laaa...Dalam masa tak sampai 10 minit tu mcm2 ceritalah pasal anak dia. Sampaikan kalau lah di letak anak dia depan aku, aku dah kenal dah dia tu mcm ni mcm tu. Begitulah setiap kali aku naik teksi dia. Akan adalah sambungan2 cerita bersiri Anak Teruna di tu. Hinggalah suatu hari....

Setelah pintu teksi aku tutup, barulah aku perasan pak cik tu....
"Eh, pak cik"
"Ha, anak pak cik tu dah balik dah!"
"Aaaaa?" "oooo yang tu"
"Ha'ah, dah habis study dah dia"
Cerita-ceriti
Cerita-ceriti
Cerita-cerita
(tentulah pasal anak teruna dia tu)

"Awak telefonlah dia. Dia ada kat umah tu."
"Haaa?"
"tak per..telefon jer. Mak dia mesti terperanjat. Tak pernah ada perempuan call dia"
" Insyaallah", sekadar nak berbasa-basi.
"ni no nya...07-*******"
"ok" tak jugak aku catit"
"ingat tau. ....07-*******"
"ok, ok insyaallah"

Fuhh, nasib baik dah sampai opis.
Sebelum pintu teksi tu aku tutup pak cik tu masih lg berpesan agar telefan rumah dia dan berckp dgn anak teruna dia tu...

Ada kaaa aku yg nak kena call... Nak ckp apa?
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)