Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


18 July 2005
Mawi Punya Pasal.

Aku tak pernah tahu yang mana satu itu Mawi. Aku tak demam macam diorg. Aku tak pernah tengok AF. Selama ni aku hanya dengar nama dia saja jadi sebutan. Hensem ker? Best ker suara dia? tu aku tak penah tahu. Aku hanya baru tengok buat pertama kalinya Sabtu yg lepas, konsert AF minggu ke 7.Tapi aku tak demam AF lagi. Yang aku nak citer macam ner aku boleh tertengok AF malam tu.

Malam tu aku bukan di rumah. Juga Ijah, serta beberapa mak-mak org yg lain. Kami dah berkampung sejak smlm di US ni. Ada acara Sukan P*ksper. Sejak2 sampai sini lagi nama Mawi dah disebut2. Tumpuannya pada permasaalahan, di mana mereka nak menonton Mawi kali ni? Maka, segala rumah di kawasan tu di intip. Sasarannya parabola kecil yg bakal memancarkan muka peserta pujaan hati mereka malam tu. Sasaran dikenalpasti. Tuan parabola dicari. Persetujuan di capai. Malam ni rumah tuan parabola akan diserbu. Tepat masanya, rumah tuan parabola dituju. Dengan berat hati, aku ikut juga. Takut nak tinggal di rumah pinggir hutan tu sendirian. Malu seh, aku rasa malu sesangat. Gi menumpang rumah org semata2 nak tengok Mawi menyanyi. Tak penah aku buat macam ni. Nampak sgt macam demam diorg ni lebih parah dr jangkaan.

Malang, seterusnya membuatkan malu aku bertambah2 hingga ke tahap maksima. Rumah tuan parabola gelap. Kereta ada. Tapi keadaan rumah gelap walau pon waktu tu AF baru jer nak mula. Apa maksudnya? Aku berharap sgt yg makcik2 ni akan berputus asa serta balik lepaK2 saja di rumah tumpangan. Sangkaan aku meleset. Perlahan2 aku mengekor peminat fanatik Mawi ni ke rumah tuan parabola lagi satu. Aku hanya perhatikan dr jauh, bila salah seorg dr mereka beri salam dan mereka mula masuk satu persatu ker ruang menonton tuan rumah. Aku yg terakhir sekali melangkah masuk. Terpaksa jugak aku tebalkan muka. Bukannya sekejap. 3 1/2 jam tahu tak? Mawi, mawi.

Hmm, not bad jugak si Mawi ni. Sebelum ni aku cuma dengar yg dia ni seorg Qari di negeri ni. Mmg padan lah dgn suaranya. Tapi, kat rumah tuan parabola kedua ni aku dengar cerita lain plak. Pasal hal pertunangan dia. Rumah bakal pak mentuanya tak ler jauh dr US ni. Sebelah kawasan tu jer. katanya Fel**a Sg. A*a. Pak Na*m, nama bakal Pak Mentua Mawi ni. Dengar2nya bakal melangsungkan perkahwinan sejurus selesai konsert Final AF tu nanti. Jadi ker tak? Yer ker Tak? tu kena tunggu aaaa...

p/s : sejak2 balik dr US ni aku rasa mcm ada demam2 sikit. Tapi bukan demam AF. ni betul2. Bukan cobaan!!!!!
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)