Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


26 July 2005
Makanan Tradisioanal Negeri / Kaum.

Dalam satu aktiviti kerja luar bersama kumpulan pemantauan dari KL, salah seorg dr mereka bertanya apa yg best kat Johor dan tak der kat tempat lain. Otak-otak kempas? Mee Bandung? Nasi Beriayani? Aku jadi blur. Sejak dr tu, aku asyik dok pikir2 dan senaraikan makanan2 Johor. Agaknya mcm kat bawah ni.

Johor :-
Otak-otak kempas/gelang patah
Mee rebus biasa /tulang
Mee Bandung
Kerepek2.
Pisang salai
Kuah lodeh

Kaum Jawa:-
Nasi Ambeng
Sambal goreng
Tempe.

Apa kata korang tolong aku plak tambah senarai ni atau buat senarai untuk negeri2 atau kaum korang plak. Mudahlah bagi aku bila dah pindah ke negeri korang nanti.
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)