Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


14 May 2005
Sakit Pinggang...

Sejak semalam, sejak bangun pg semalam, ntah kenapa pinggang aku sakit sgt..
Teruk betul, tak penah aku rasa sakit mcm ni..
Hingga sekarg ni dah dua hari dah aku terseksa dgn sakit pinggang ni..
Tak boleh jalan sgt, bongkok pon tak leh, gerak banyak tak leh dan yg paling teruk, sakitnya mcm mencengkam tiap kali aku menarik nafas..Bayangkan kalau aku nak terbersin atau sedu-sedu...Lagilah mcm pinggang aku tu direntap2....Adush,..dugaan tul lah..Jalan pon dah mcm org pregnant 9 bulan...Dah tak der lengang lenggok lagi dah....

Mcm2 org kata, pasal anginlah, pasal angkat beratlah, terlalu aktiflah, salah postur tido laaa...Selalu, kalau aku rasa sengal atau lenguh kat pinggang, aku akan gerak2 dan pusing kiri kanan hingga tulang pinggang tu bunyi (meletup)..Pastu lega lah sikit...Tapi, kali ni jgn kata nak buat sampai bunyi, nak pusing pon tak leh.Risau sungguh aku..Pinggang bukan bleh buat main2.....

Z kata, sakit pinggang atau tepatnya bahagian pinggang tak boleh diurut..kena gi klinik dan selalunya sakit begini akan di beri injection...Injection?...Di pinggang?..Lagi aaaa aku takut nak gi klinik mcm ni...Mcm ner aku nak kena gi klinik?...Aku terpaksa harapkan org dalam situasi skrg ni...Untuk kuar sendiri naik teksi aku terpaksa berjalan kaki jauh juga..dlm 5-7 minit...rasanya dgn sakit pinggang ni aku tak tahan nak jalan jauh gitu...Bila dah sampai klinik/pusat kesihatan tu plak mcm ner aku nak balik?..Seingat aku pusat kesihatan tu jauh dr laluan pengankutan awam...Nak tunggu teksi lalu susah sgt, nak tunggu bas lagilah tak der. Nak minta tolong sesapa, ni hujung minggu, diorg dah ada mcm2 agenda....Lagi pon aku mmg berat sikit nak mintak tolong dgn org yg aku tak berapa rapat...Nak tak nak aku kena tunggu Z hantar gi klinik...Dan aku terpaksa tunggu sehari dua lagi kerana hari ni konpom dia tak dpt dtg jumpa aku....

p/s: time2 sakit mcm ni laaaa hati ni dok sayu jer...

Ada tak sesapa yg boleh bg nasihat dan petua untuk ubatkan sakit ni supaya aku tak payah kena injection tu?....
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)