Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


26 May 2005
Kalau Ku Tahu Hujan Tak Jadi,
Tidaklah Aku Turun Ke Bendang,
Kalau Ku Tahu Org Tak Sudi,
Tidaklah Aku Masuk Meminang.

Pagi2 lagi kat opis, lagu S.M Salim ni dah berkumandang. Ada sorg staff kat opis ni, radio ni adalah benda wajib dalam hidup dia. Katanya kalau tak der radio ni macam tak lengkap jer hari2 dia. Aku rasa aku pon mcm tu jugak kot hinggakan benda pertama yg aku beli guna gaji pertama aku dulu ialah sebiji radio.

Eh, aku bukan nak ckp pasal radio ni. Aku nak cakap pasal lagu tu. Cuba korang pahamkan betul2 rangkap tu. Pada pemahaman akulah. Aku bilang aku. Kalau lain ngan korangnya pemahaman jgn marahkan aku.Pada pemahaman aku ayat "kalau ku tahu hujan tak jadi, tidaklah aku turun ke bendang". Maksudnya, tadi atau mungkin pagi td mcm nak hujan kat kg dia dan dia telah turun ke bendang. Pastu tengahari tu dia dapati hujan tak jadi turun. Dan dia menyesal plak turun bendang. Pasal dia kata, " kalau dia tahu hujan tu tak turun, tentu dia tak turun ke bendang pg tadi". Kenapa kalau tak hujan dia tak nak turun bendang? Kenapa dah tahu nak hujan dia turun ke bendang? Atau sememangnya org turun ke bendang time hujan? Errr, lama dah menda ni aku pikirkan. Apa pendapat korang?

p/s : aku telah cuba hilangkan tiga titik (...) dalam penulisan aku. Tiga titik (...) tu sebenarnya aku terikut-ikut x-boss aku dulu. Dia kata identiti dia. Bila nampak tulisan tu aku akan tahu tu dia lah yg tulis. Memula aku usik2 dia jer akhirnya aku yang terikut plak.
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)