Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


11 May 2005
Cerita Banyak Minggu...

Minggu lepas (2 May)
Selamat Pengantin Baru Pak Bear dan Mak Bear...
Majlis kat umah PB mmg meriah...Tambah plak meraikan 2 pasang mempelai...
Hinggakan aku terpaksa pinjam pen org umah WkDin untuk tambah "Kepada Pak Bear" kat hadiah aku...Konpiden jer nak bg menda tu tanpa tulis kepada sapa pasal selalunya kan pengantinnya sepasang jer...Punyalah nak rasa kemeriahan makan kenduri tu, kitorg tak terus mkn. Dok tunggu dulu rombongan GJ dr KL...Sekali serbu, sepanjang-panjang meja kitorg kongker...Riuhnya laaaaa....Si Ayares plak dalam sesibuk menyandang kamera tu sempat juga mengedarkan CD/VCD KLD 2.0 tu...Laku tak Im?.... Acara bergambar meriah jugak. Sebelum naik pelamin tu aku dok perati juga keutuhan senibina pelamin tu. Kot roboh karang haru jugak..Basri dah tak sabar2 nak berdugong-duging kat KLD...Habis dihambatnya sumer ker KLD...Cecuba jugak pengaruh Pak Bear..tp bila Najah kata "Tak pe, nanti Pak Bear berKLD dgn saya jer"..PB pon sengih jer laaa...Harus kecoh nanti bila pengantin ilang ikut kitorg gi terjun tasik....

KLD 2.1....
Ropanya ramai yg tak prepare baju. Singgah Jasin beli pakaian basahan. Pilih-pilih tuala, pilih-pilih baju, pilih-pilih seluar, pilih-pilih selipar....
Kak G tercengang-cengang tengok sumernya cantik dan ayu berbaju kurung sampai di KLD...Dalam pada tu sempat jugak dia smash sedas kat Bas "Kata tunggu 2 tahun baru dtg balik..Baru 2 minggu dah muncul semula dah"..Hahahahahah..kitorg gelak jer...
Tak sabar plak nak terjun tasik lagi...Sekali terlepas, masing-masing macam itik baru jumpa air...Oleh kerana aku tak pakai BA, maka aku main di tepian saja...Sesaja racun dan layan sesapa yg nampak teragak2 nak cecah air tu...Dapat jugak aku meracun 3 budak kecik peliharaan kak Nina....Paling seksa masa bebudak tu histeria dalam air bila nampak lintah..Nasib baik kaki aku jejak tanah, kot tak mau tenggelam aku kena tekan ngan bebudak tu..Apapun, mmg best layan diorg..Lenkali nak kena jaga mak diorg plak ker?...Hahahahhaa....

Melantit di Tangkak...
Haus, lapar....rombongan GJ mula merayap kat Tangkak cari port melantit. Umatnya ramai, ordernya macam2. Sejam beb tunggu nasi goreng kampung...Nasib baik dpt dulu...Dah tak tunggu org lain dah, aku mkn jer bila nasi aku sampai..Dah habis perlahan dah aku mkn, tu pon masih ada juga yg tak dpt order memasing bila aku menyuap butiran nasi terakhir. Baper punya lambat daaa servis kedai tu..Lenkali kita order satu menu jer...Biar tukang masak tu masak sekali satu kuali penuh....musti cepatnya....
Aku ngan kak Nina mula cari jalan alternatif bila adik kak Nina call dan inform tol A.Hitam jam gilos...Rasa aku kancil kak Nina pilih jalan ke2 dan kancil putih yg aku naik pilih jalan ke3...Lalu Pontian. Balik ni ada penumpang baru,Ayares..Aku risau gak kot Ayares tak berapa selesa..maklumlaaa, keta comel dan lasak tu...Tapi bila dia tak sedar dan tak dengar aku dok panggil2 kejutkan dia untuk bgth umah dia nak sampai dah, sah2 aaaa dia pengsan sepanjang perjalanan. Penat sungguh jadi cameraman ni eekk.

Minggu yang baru lepas
Selamat Pengantin Baru Kak Rose.(7 May)

Lepas balik dr pantau keje-keje kat Sg.Pulai Khamsi tu aku terus naik bas balik KL. Jumaat, 6 May sengaja aku amik cuti khas untuk kak Ros...tolong apa yg patut... 2 hari, jam 4-5 pagi baru start tido.Sabtu tu, org dah nak siap-siap gi Masjid untuk majlis Nikah, aku baru bangun.Man taknya, tido kul 5 pagi.Org dah bangun untuk amik turn masak, aku plak tak over bantal tilam. Tu pon kak Ros kejutkan, kalau tak terus jer aku lena tetengah ruang tamu tu.
Walau majlisnya sederhana tp, bg aku penuh bermakna. Aku sure begitu juga bg kak Rose. Ntah kenapa, selesai upacara Nikah di Masjid, sebak betul dada aku ni. Terharu pon ada. Bila kenangkan pengalaman2 pahit manis yg kak Rose lalui, aku sebak betul bila aku nak ucapkan "Tahniah kak Ros, akhirnya...."...Baper punya drama air mata daaaaa....
Dah-dah, malas aaa aku nak cakap banyak...Ni gambar pasangan pengantin Syed dan Kak Rosminah dan hasil keje rencam yg aku buat sampai tido kul 5 pagi. Aku doakan semoga akak berdua happy dan kekal hingga akhir hayat. Kali ni kak Ros dah ada penyokong kuat tak kira apa yg akak lalui...Berbaloi susah payah yg dah akak lalui. Cecepat dapat baby..Musti kiut kan...maria cop nak jadi ummi angkat bakal baby nanti eekk?....



|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)