Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


06 April 2005
Bukan Niat Aku Nak Kureng Ajar....

Sungguh bukan ingat aku nak kureng ajar kat org tua tu...Aku pon tak nak jadi mcm tu..Tapi pesallah org tua tu mcm tak mkn saman mcm tak pikir2 lagi tingkah laku aku tu...

Aku tahu niat dia sesaja nak usik2 dan bermesra-mesra dgn owang sepangkat anak dgn dia ni..Tapi jgn laaa lebey2...Sungguh aku tak selesa bila ada plak owang tua satu lagi yg mula tunjukkan riak2 jeles sampai kuar ayat perli2...Pasal pa?...Pasal aku tak baper baik dgn dia ker?...Pasal aku ada perasan owang tua ni ada jeling2 dan curik2 tengok aku time kat opis...?

Bukan niat aku nak tinggikan suara dgn orang tua tu...Tapi bila tiap kali aku cakap kat tepon dan kebetulan dia ada kat area meja aku dia terus dtg menebeng sebelah meja aku tu, teraoutomatik terkuar ayat tak puas hati aku tu.......Bukan jugak niat aku nak tengking dia tapi bila dia dah mula panggil aku 'sayang' suara aku tak terkawal plak intonasinya...Geli geleman pon ada gak....yg paling aku risau kot ada telinga yg dengar tak pepasal ada plak gossip aku ngan owang tua ni...Kekadang aku sian gak tengok muka kelat dia lepas kena sedas kelantangan soara aku....mcm tunduk jer berlalu pergi...Tapi aku mula naik hangin balik bila tak lama lepas tu dia dtg lagi dan ulang balik sumer tu...

Aku mohon pada org tua tu, tolong laaaa jaga tingkah laku...aku tak der pon gi melesa-lesa terhegeh2 kat ko, ko jgn laaaaaa dok menebeng2 kat meja aku dan terjerit2 nama aku dr pintu masuk opis tetiap pagi..Aku masih nak hormatkan org tua ni..Tapi bila org tua ni aku rasa mula lupa nak hormatkan aku sebagaimana yg sepatutnya....Aku minta maap kalau sikap aku mula melampau...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)