Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


18 March 2005
"Telepati"

Seorang perempuan muda telah terjumpa dengan sebuah takir emas yang telah menjadi kediaman seekor JIN sejak beribu tahun lamanya... Setelah membelek-belek dan menggosok takir tersebut, JIN tersebut telah terbebas dan ingin memberi hadiah sebagai balasan. Perempuan tersebut diberi peluang untuk membuat 3 permintaan dan kesemuanya akan dilaksanakan malah, suaminya juga akan mendapat 2 kali ganda permintaannya...

Perempuan :...Hmmmmm..
Jin : Fikir baik-baik..Apa yg kau dapat, suamimu akan dapat 2 kali ganda..
Perempuan : Baiklah...Jadikan aku seorang yang cantik...

Ting!!!.... "Wah..cantiknya..Tentu suamiku bertambah kacak sekarang...

Perempuan :..Jadikan aku kaya..
Jin :Ingat, suamimu akan kaya 2 kali ganda darimu..
Perempuan : Ah, itu tidak mengapa..Hartanya harta aku jua..
Jin : Baik...

Ting!!!!...Sekelip mata badanya telah disaluti barang kemas yang indah2 berlaka...

Jin : Apa permintaan terakhir kau wahai si cantik?
Perempuan : Jadikan aku terkena serangan jantung..Tapi hanya serangan yg sikit saja..Hanya sakit sedikit..Boleh??!!
Jin : Boleh...

Ting!!!!..Berpeluhlah tubuh si perempuan itu menahan sakit.."Aduh!!!"

Cerita tu hanya intro entry aku hari ni...Tu pun tajuknya aku dapat ilham dari ERA sebelum aku kuar umah pagi tadi..
"Bagaimana anda tahu seseorang itu tercipta untuk anda?"
Aku ni memanglah takder pengalaman lagi..Tapi aku boleh kongsi pengalaman org sekeliling aku..Diorg kata, diorg boleh rasa yg pasangannya tu mmg untuk dia..Macam ada telepati antara diorg...Pakcik aku contohnya..Sebelum dia amik keputusan untuk kawen dengan untie yg sekarang ni, dia boleh rasa macam-macam..Kalau untie tu makan buah rambutan banyak2..pakcik aku plak yg dapat batuknya, untie tu sakit, pakcik aku plak yg terasa, yang bestnya, pakcik aku minum air limau, untie tu plak yg rasa masamnya...Korang plak macam ner?..agak-agaknya ada tak tanda-tanda tu?...

Ada aku dengar, sumer tu terjadi kerana ada pertalian perasaan antara 2 insan tu..Walau pon kurang logik, namun pertalian tu dapat menghubungkan antara 2 insan tu walaupon nun jauh dari pandangan..Kalau tak, tak kanlah kita boleh tak sedap hati time pasangan dapat susah atau main kayu tiga plak kan?...
Untuk cite kat atas tu, walaupon dengan pertolongan si JIN..si suami turut dapat dan rasa apa yg isteri rasa...Nasib baiklah belum ada kes betul2 mcm tu lagi..Si suami yg kena pukul..si isteri plak yg parah...Alamatnya, mmg sibuklah kru Misteri Nusantara tu nak kejar cerita misteri ni...

p/s:..agaknya dia rasa tak mcm yg aku rasa?...Agaknya aku masih kuat ingatkan dia pasal masih terbawa-bawa dalam mimpi...Windu oooo windu...isk isk...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)