Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


02 March 2005


Dari KL ke KL

Dari KL...
Khamis, 24 Mac ari tu aku gi KL..Keje Luar...Ntah kenapa kali ni mudah jer aku nak gi..tak der mcm sebelum ni..asyik malas jer nak gi kuar..Asyik berat jer rasa nak masuk hutan..Bila dah sampai Sg.Pulai tu, aku ckp dgn diri aku sendiri "Fuuhh, nasib baik ko tak malas lagi Maria, kalau tak rugi tak keje luar ari ni"...Memang rugi kalau aku tak gi ari ni..Kalau tak aku akan terlepas benda2 antara yg aku suka dlm bab2 keje ni. Dalam bebanyak hutan, aku paling suka hutan paya laut pasal round hutan tu pakai bot..Menyusur sungai besar, sungai kecik, anak sungai...Pasal aku suka sgt air...Tapi, seriau aku dibuatnya naik bot ni..Botnya tak ler besar mana..Sebenarnya boleh muat 3-4 org yg saiz sederhana jer..tapi di sumbatnya 5 org yg saiznya besar 2 kali ganda dari aku.Kalau korang rasa aku ni dah besar..Bayangkan yg 2 kali ganda besar aku plak..Terasalah aku yg paling kecik...Maun tak goyang bot tu..HEheheh..tapi tak per, oleh kerana aku 'bos kecik'..aku leh aja marah diorg jgn goyang2...kalau tak, ada aja helah diorg nak takut2kan aku...Yang best nya lagi, nak gi dr satu sungai ker satu sungai tu kena keluar ker laut...Dapatlah aku tengok perlabuhan yg dibangga-banggakan dek org Johor dan seantero Semenanjung ni...rasa macam jakun jer aku tengok baper banyak lori leh jalan2 atas port tu dan baper besar daaaaa kapal yang berlabuh tu...Sememangnya ni pengalaman yg best bagi aku..Kot aku keje 'seketeri' ker akauntan ker mana aku nak dapat pengalaman mcm ni eekk...

Oh yer, tujuan gi keje luar ni ialah nak tetapkan PI dan tunjuk pd En.Kontraktor tu untuk dia mulakan keje2 ukur sempadan hutan. PI tu Pusat Ikatan daaaa... mengikut peta dan ingatan renjer tu maka aku pun setuju PI tu di kordinat sekian dan sekian... masa tu air pasang dan PI tu nun kat dasar sungai tu..Maka, dengan selambanya aku ckp "PI tu kat sini laaa, nanti air dah surut awak carilah eekk"....

Aku ada gak terfikir, susahnya diorg nak wat keje ni nanti..Kena harung air pasang surut lagi..Paya lagi..Errr....dan susah lah aku jugak nanti yg kena gi check keje diorg tu..Huhuhuh...tak per tak per..akukan suka air...

Ke KL

Balik dr Sg.Pulai, aku suruh Jambu terus hntr aku ker Larkin...Naik bas terus ke KL..Kuala Lumpur..Mlm td aku msg dah bos, jumaat d sabtu aku cuti...En. Bapak di masukkan ke ward kat GH...Dr isnin ari tu dah dia duk ward tu, aku ingat tak der lah apa sgt. Lagi pun aku dah lama tak masuk opis so, aku tak lah berhajat nak cuti. Tapi, bila Puan. Mak ckp keadaan En. Bapak agak serius semalam, aku tak sedap ati. Terus jer aku amik cuti urgent...Aku rasa aku diperlukan di sana. Apa penyakit En. Bapak ni?

En. Bapak tu sakit gigi...Tu yg malas aku nak ckp tu..musti ada yg gelak...Dia baru cabut gigi Jumaat time cuti raya cine ari tu. Cabut kat Klinik Singgit jer. Ntah mana silapnya, lepas cabut gigi tu, sakitnya tak surut. Malah makin sakit dan membengkak plak. Bukan En. Bapak tu tak gi Klinik Mahal..tp En. Doktor kat situ bagi ubat tahan sakit jer dan suruh gi semula ker Klinik Singgit tu. Nak jadi citer, sabtu tu cuti. So, kenalah tunggu senin. Nak tunggu senin tu, bengkaknya dah semakin besar dan melarat hingga ke seluruh leher. Isnin tu, En. Doktor di Klinik Singgit terus hantr En. Bapak ker HKL...En.Dok kata kena jangkitan kuman dan agak serius sebab ia menghampiri jantung..Kot, lambat sikit lagi Encik-encik Kuman tu akan menyerang jantung...Akibatnya, leher En. Bapak ditebuk 3 kali sepanjang seminggu di ward untuk mengeluarkan nanah yg terkumpul...Alhamdulillah, Isnin ari tu, En. Bapak dah ok dan dah dibenarkan balik rumah...

p/s: Aku pon ada terasa sakit gigi ni..Gerun plak aku nak gi klink gigi tu....
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)