Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


31 January 2005
Rentetan Dari Sebuah Kematian..

Sungguhpun arwah tidak ku kenali, namun sebuah kematian yg mengejutkan itu mampu buat ku terpana. Getar keinsafan menyinggah. Sering persoalan dosa singgah menjengah minda. Sungguh aku insaf maut itu tak mengenal usia. Datangnya tanpa tanda, tanpa amaran. Jika aku yg terletak di tempat arwah apalah nasib ku kelak?...Diri masih dibaluti dosa yg maha banyak,yg maha berat..Kesal tetap mengejar, pilu tetap di situ.Apakah bisa aku diampunkan, apakah bisa dosa2 ini ku tebus?...Ya Allah, ampunilah hambaMu yg hina dan lemah ini...

Masih tergiang di telinga ku esak tangis seseorg yg bisa ku anggap kakak...Kak I*a....Isteri seorg temanku...Tangisnya, pujuknya bagai itulah saja jalan menebus dosa..Jika itulah salah satunya jalan, aku kira jalan itu bukan untukku, tertutup buat ku. Sungguhpun jalan itu sangat-sangat ku dambakan, namun apakan daya ku bila jodoh itu bukan milikku...

Sungguh aku insan yg lemah dan hina...Insaf seketika, manusia yg sentiasa leka dan alpa...Dosa demi dosa datang mencipta, yg akhirnya menghimpit diri, menyeksa hati..Sesungguhnya tak tertanggung ku sendiri...Ya Allah, tunjukkanlah jalan yg benar kepada hamba mu ini.Berilah aku kesempatan untuk meraup sebuah keinsafan dan mencari keredhaan...Sesungguhnya Engkaulah yg Maha Pengasih lagi Maha mengampuni...

p/s:
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)