Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


31 January 2005
Rentetan Dari Sebuah Kematian ( Jodoh )

Dikatakan perempuan yg paling mudah masuk syuga berbanding lelaki dan paling mudah masuk neraka berbanding kaum lawannya juga...

Apa kaitannya tajuk jodoh itu dengan sebuah kematian?...Kematian arwah itu meninggalkan kesan dalam jiwaku..Menerbitkan sebuah getaran dalam hatiku..Mengingatkan aku akan sebuah harapan dan impian yg aku pegang sejak dulu...

Biarlah dikatakan tidak sabar pon, tapi aku pasti bg mereka yg sealiran pemikiran denganku tentu setuju..Ini peganganku, ini impianku, ini pandanganku...

Kenapa impian gelaran seorg isteri itu sungguh-sungguh aku kejar?..Kenapa jugalh harapan agar manjadi isteri kepada insan yg begitu aku sayangi seikhlas dan sejujur hati ini tetap bersarang di sanubari?...

Bagi aku sebuah perkahwinan dan gelaran seorg isteri itu adalah jalan bagi ku mencari keredhaan-Nya...Ya, sebelum itu, syurga di bawah telapak kaki ibu, setelah itu syurga di bawah tapak kaki suami...Bagiku, pandanganku...Dengan jalan itu, insyaallah dapatlah aku imbangi dan insafi dosa-dosa yg pernah aku lakukan dan kupalitkan ke muka ini...Bukankah itu salah satu jalan yg dibukakan untuk kaum hawa bagi mencari pintu syurga..?..

Harapanku pada insan yg kusayangi seikhlas sejujur hati kerana, semua yg dilakukan dalam rumahtangga itu adalah ibadah..Dan ibadah itu perlu dilakukan seikhlas hati..Dan bagaimanakah pula hendak dicari keikhlasan dalam menjalani ibadah yg berupa kerja-kerja rutin harian seorg isteri jika tidak ikhlas sepenuh hati pada sang suami?...

Hmm, tapi apalah dayaku, jalan itu semakin kabur di depanku...Jalan dan harapan itu direntap dr ku..Dan tinggallah aku sendiri membina sebuah harapan semula, meraba mencari jalan itu semula dalam sebuah kekaburan dan kebanjiran air mata.
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)