Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


10 January 2005
Hadiah Pak Usu

Sabtu lepas keje aku terus balik kg.Sama-sama ngan aku, aku bawak 2 hadiah besday untuk Kent (anak sepupu aku) dan pak usunya..Mereka kongsi tarikh lahir yg sama....Sampai2 umah nenek, aku kecewa 'pak usu' tak der.Kereta dia tak der kat umah Mami yg hanya sebelah pintu jer dr umah nenek..Mama kata dia kat Sarawak...Hmmm, tak per aaa. Nanti aku tinggalkan hadiah tu kat Mama.Aku segan ngan Mami sesejak kes ari tu..Kes tak selesai lagi tu pasal 'pak usu' dok diamkan diri...Ntah kenapa dia berubah..aku jd jauh hati..Sampai mlm 'pak usu' tak muncul gak..Aku pon satu, kan dia kat Sarawak..mcm ner boleh aku nak tetiba dia kat sini plak?..Bantal Ultraman untuk Kent dah selamat dah Kent peluk bawak tido mlm tu..Tp hadiah 'pak usu' aku simpan lg dlm beg...Tido pon dok pandang hadiah tu...
Ntah naper aku bangun awal sikitpagi ni..Mlm td pon bukan tido betul..tido ayam jerk tu...Ayam pun tak tido mcm aku...Sekali Mama aku ckp 'pak usu' balik kul 3 pg td....Dia turun flight dr S'wak mlm td terus balik sini..Wahhh..rasa mcm jantung aku kembang jerk dengar ayat tu...Tapi kejap jer..lepas tu rasa mcm kecik jerkkkk jntung aku teringatkan kes tak selesai tu..Sudahnya dr pg sampai petang aku dok pikir mcm ner nak bg hadiah tu...Last-lastnya aku letak kat atas kerusi meja mkn kat umah Mami then aku sms jerk kat 'pak usu'....Akhirnya dr 'pak usu' tiba, hinggalah aku bertolak balik JB, aku tak der ckp apa pun dgn 'pak usu'...Aku tak nak aaaa terus mcm ni...Aku nak baik ngan dia mcm dulu...Kalau terus mcm ni mcm ner nak jumpa dia selalu..Tiap kali raya pun kene jumpa gak...Aku tak moh aaaa ilang sorg lagi sepupu....'pak usu, pak usu' cepatlah selesaikan kes ni...

p/s : Mak cik aku suh aku gi berubat pasal dia kata mungkin ada org 'tutupkan' pintu jodoh aku..erkkk..ada ka?..aku kata 'alaaa, belum jodoh lagi..baru nak masuk 24..' Mak cik aku bising plak kata tu sumer pon nak kena usaha..aku diam jer laa..biarlah owang tua ckp...aku pikir..kot setahun dua lagi aku tak berjodoh sah-sah disuruhnya aku mandi bunga...Uish..ngeri plak aku nak mandi bunga...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)