Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


22 October 2004
Buka Puasa...

Semalam, aku gi Majlis Bacaan Tadarrus Al-Quran kat umah MB Johor...Start kul 3 ptg...group pompuan Jabatan aku dapat baca juzuq 14...Maka rumah MB ptg tu dipenuhi dgn sang tebuan yang sibuk mencari 'madu' di bulan Ramadhan ni...Alhamdulillah, dlm satu petang kami dapat khatam beramai-ramai...Yang turut serta adalah dalam 300++ org...Lepas solat asar dapat plak dengar ceramah dari Mufti Johor, Dato' Noh Gadut...Petang yang sepatutnya boleh buat aku terawang-awang dibuai ngantuk, jadi segar bugar dengan ceramah Dato' sorang ni yang tak kering gusi dibuatnya..Dia tak buat lawak bodoh...Tapi ceramah dia mmg best...Buka posa mkn kuih karipap dan...alamak, aku lupalah nama kuih lg satu tu...Kuih apa eekk yg dibuat dr ubi tu?..Kaler dia kekuningan, penuh setalam,.....Alaaaaa....pasal aku tak baper suke kuih tulah aku tak ingat nama dia...Air :teh panas dengan air mata kucing...Tu jer?.........Time solat tu aku seronok sgt pasal dah lama tak solat jemaah reramai mcm ni...time-time ni lah aku rasa aku tak keseorangan...Dan yg aku suke time ni ialah...sumer org nampak sama...Sama-sama dibalut telekung putih mengadap Ilahi....time ni hilang segala pangkat yg disandang..Hilanglah juga segala gelaran yg diusung ke sana ke mari...Aku harap akau akan dapat lebih banyak peluang mcm ni kelak....Acara jamuan lepas solat mmg best...Patutlah org kata mkn kat umah MB best..
Ni senarai menu yg aku mkn semalam...:-

Nasi Putih
Asam Pedas Kepala Ikan
Udang Galah Goreng
Ayam Goreng Berempah
Rendang Daging
Masak Lemak Nangka Muda
Rojak Buah
Ikan Masin Sepat Goreng
Sambal Belacan
Buah Tembikai

Hehehehhe...terbang segala diet aku semalam....

Balik umah, mengembalikan aku pada dunia sepi aku...Tapi mcm mana pun, aku selesa dan tenang kat umah sendiri...Lepas masak sikit untuk sahur, aku tido...Taubat aku tak sahur pasal smlm aku terlajak bangun sahur dan akibatnya.....ptg sikit perut aku dah pedih sgt....sesapa yg bangun sahur tu tolong kejut aku sekali aaaaaaaaa.......
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)