Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


13 May 2004
Selamat Pagi Iba Rory!!!!

Anak pompuan : Selamat Pagi Iba Rory!!
Ibu: Pepagi lg dah Iba Rory. Ada apa-apa ker?
Anak pompuan : Pagi ni Ina (aku lupa nama dia laaaa) ada temujanji istimewa. Kalau pakai kasut Iba Rory tentu cantikkan bu..
Ibu: Tentulah dgn Iba Rory!

Suami: Yang, hari ni abg ada mesyuarat penting. Kalau abg pakai kasut Iba Rory tu tentu dpt kontrak tu nanti.
Isteri: Tentulah dengan Iba Rory!

Anak lelaki: Ibu, hari ni Am ada ujian lah bu. Kalau Am pakai kasut tu tentulah senang sikit kan bu.
Ibu: Tentulah dengan Iba Rory!


Ni salah satu iklan kasut yg aku tak baper pasni nama dia sebenarnya yg aku kira ada lapan belas ratus kali dimainkan kat salah satu stesen radio yg pemes dalam sehari...Dan sebenarnya aku naik jelak dgr iklan tu..apatah lagi sora si ibu...Ntah apa yg excited sgt dgn kasut tu pon aku tak tahu...Tu bukan masalah besarnya...kalau korg perati bebtul dialog tu korg perasan tak, ada dialog2 yg sebenarnya boleh mengelirukan dan agaknya mampu menggoyahkan akidah...( fuhh mcm ustazah plak). Cuba amati dialog si suami dan si anak lelaki...Ada ker pakai kasut tu konpom boleh dpt kontrak dan memudahkan ujian...Apa maksudnya tu?...Pakai kasut tu boleh buat ujian tu senang sikit?....Katakanlah ada bebudak yg terpengaruh....

Anak: Mak, nak beli kasut Iba Rory tu..
Mak: Kenapa plak nak kasut tu?
Anak: Dalam radio tu kata pakai kasut tu senang sikit nak buat ujian...

Kalau jadi gitu mcm ner? Kalau dah besar pnjg mcm kita ni tak per jugak...Boleh pikir dah...Kalau kena tang bebudak yg tak baper reti nak pikir tu mcm ner? Tak ker dah terselit dlm pikiran diorg kasut tu boleh memudahkan...Apa kena mengena kasut dgn ujian tu? Apa kena mengena kasut dgn nak dapatkan kontrak tu?...Kalau kata pakai kasut tu lebih berkeyakinan dan lebih nampak cantik tak per jugak...Korang pikir sendiri laaa...Apa yg aku luahkan ni adalah dari pemahaman aku saja...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)