Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


24 May 2004
Minggu KesenianKu

'Lorong Ke Neraka'

Memang aku minat..minat dgn benda-benda seni ni...Tak kiralah apa jenis seni pon..Seni muzik, seni tari, seni drama, seni mempertahankan diri, seni lukis malah Pendidikan Seni di sekolah pon aku minat...
Khamis (20/5/2004) aritu gi tengok teater "Lorong Ke Neraka"...Best! Memang best..Ada member aku cakap aku bagus pasal tak serik..Yerlah..pengalaman pertama aku tengok teater.."Dia Yang Sepi" mmg hampehs..Sepi sesungguhnya sepi citer tu...Tapi disebabkan aku minat seni..aku amik gak risiko ni gi tengok 2nd time plak..Tak sesia..Satu panggung gamat dengan gelak tawa..Dalam ketawa-ketawa tu, terselit pengajaran yg menyayat hati..Actually aku fobia dgn org tengking-tengking, marah-marah ni...Alamatnya sora tu akan tergiang-gianglah kat pala otak aku ni sampai baper hari..Sesilap hari bulan aku fobia sungguh nak jumpa org tu. Pasal tu lepas kuar dr panggung dan terserempak dgn 'Ghani'...aku rasa takut tul tengok dia..Terbayang-bayang jer sora-sora dan babak lakonan dia di atas pentas..Apapun, dia berjaya sebenarnya..berjaya menghidupkan wataknya..Untuk korang-korang yg tak gi tengok lagi tu...Jgn berlengah lagi..Malam ni malam last tau...Pergilah cepat!!!!..

'Saturday Night Fever'

Tak! Aku tak demam Sabtu ari tu..Aku demam ari Jumaat jer sampai aku kenselkan rancangan aku nak tengok 'Shrek 2' ptg Jumaat tu dgn Langsat/Cikedis....Ari Sabtu tu aku ok dah..Aku pastikan aku sihat dan kuat pasal aku nak gi tengok 'Saturday Night Fever' dgn Nida,Tipah dan Lin...Best tu mmg best..Tak nyesal aku kensel gi Pelancaran Citrawarna untuk gi Istana Budaya..Jalan citer dan suasana ala-ala 70an mmg meriah...Aku yg tak penah masuk disko ni pun secara tak langsung dapat pengalaman masuk disko hanya dengan menonton citer ni..Tarian-tariannya mmg best..Ada yg boleh dikatakan unik...
Masa nak kuar dr Istana Budaya, aku ckp dgn Nida.."Timer kasih Nida..Kalau tak kerana ko tak dpt bergambr dgn Dato'Shahrizat".. heheheheh...Tu kira bonus aaaa Nida...Kalau dah citer best..tambah dgn bonus..lagi lah best...Thank You Madu Lebah...

'Shrek 2'

Aku pujuk gak J gi tengok Shrek 2..aku teruja betul nak gi tengok citer katun ni...dr iklan jer dah nampak best..apatah lagi lepas Tipah bg 2 thumb kat citer ni...Akhirnya pujukan aku berjaya..Bukan dia saja..dgn Abg Z dan Kak E pon terjebak sekali...Kelakar..Mg kelakar..sesapa yg rasa dah tensen sgt dan ada masalah nak buat diri korang bergelak ketawa, pegilah tengok citer tu..Korang mesti sakan gelak punyalah..Kecualilah kalau urat geli-geli korang dah terputus...Love Story seorg gergasi..(yer ker seorg?bukan seekor ker) dgn seorg puteri.. Puteri tu, walau ada peluang untuk bertukar semula ke bentuk asal yg cantik molek dan dapat seorg suami yg hensem gilos, sanggup lepaskan peluang tu untuk bersama semula dgn suami yg dicintainya dan yg dikahwininya iaitu seorg gergasi bernama Shrek...How Sweet.........
Pengajarannya.....Korang pikir sendiri aaaaaaa.....
p/s..Akhir citer..Ler, rupanya bapak Puteri Fiona tu seekor katak...HEheheheh
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)