Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


10 May 2004
Dia Yang Sepi........

Persembahan Teater Oleh Akar Gita Estetika
9 Mei 2004, 8.30 malam
Auditorium Tungku Abdul Rahman,MTC Jalan Ampang KL

Dia yang sepi...
Apa kata aku?

Aku rasa aku sepi dah..
Akan tetapi rupanya dia lagi sepi..
Teater itu lagi sepi..
Persembahan itu lagi sepi..
Lagilah aku sepi..

Sepikah mereka?
Penonton yang satu persatu meninggalkan kerusi..
Sepikah mereka?
Bila terpancul perkataan 'Boring' bergema segenap ruang..

Dalam sesepi itu aku musykil..
Kata sang KEKASIH "Kita hentikan saja soal jawab ini.."
Akan tetapi begitu banyaknya persoalan yg ingin ku ajukan..
Tapi pada siapa? Pada dia yang sepi itukah?

Dari mana datangnya ilham merupakan sang SEPI,WAKTU,
LANGIT,SIANG,MALAM,RUANG & SUARA-SUARA?....
Kerna apakah pasangan kekasih itu
dikejar sang penegak undang-undang?
Kerna berkasihkah? Kerna melakarkah?
Mengapa harus terus berlarian
walau KEKASIH berubah menjadi sang DERITA?
Kerna apakah dua insan yang cerdik pandai itu terpenjara?
Motif apakah yg ingin disampai
oleh si pencetus idea dr leretan pemikir sang Banduan?
Mangsa SEPI kah mereka?....
Santunkah aksi Derita dan Penderita Sepi itu
bangga menghembus asap berkepul-kepul?
Lambang apakah sekuntum mawar merah
yg disembunyikan di dalam peti surat itu?

Akan jadi seperti dia kah jika aku terusan sepi begini?


Cerita di luar ruang

Penat weh aku berlari-lari anak sepanjang perjalanan aku dr rumah ke MTC.Punyalah semangat nak tengok teater. Ni pengalaman pertama aku nak tengok teater.Hmm...tapi pengalaman pertama aku...SEPI..Ada Tipah, Nida, NettBiru, Rudy,Zhoulsz dan kawannya yg aku ingat Mat Jan..Heheh.. rambutnya hampir serupa,Aku dan Kak Nor..Sempat jugak aku sampai sebelum start teater..Malah sempat tengok sedikit persembahan tarian. Ruang menonton hampir penuh,membuatkan aku sedikit teruja untuk menonton persembahan ni.Sehingga akhir persembahan, errrghhh...Ntah lah..cuma aku harap aku tak serik nak nonton teater lagi...
Sesi amik gambar mmg meriah. Tambahan muncul plak si Atokz..ntah dr mana aku tak tahu.Kesempatan amik gambar dgn M.Nasir dan Marlia Musa tak kami sia-siakan.
Dalam pada tu, aku dengar soklan dr Marlia.." Ni dari mana?"..
Suara yg aku tak pasti tuannya menjawab " Dari Geng Jurnal"..
Marlia senyap...agaknya terpikir apakah dlm kepalanya?..Tak berminat agaknya dia dgn nama Geng Jurnal tu..?Ataupun sememangnya dia sudah mengetahui hingga tak der apa yg ingin diketahui lagi...
Sesi makan plak berlangsung di Mydina..Agaknya dia adik beradik Mydin kot...Bezanya, Mydin ada macam2 tapi Mydina tak der apa-apa...Hampes..
Elok-elok aku lapar dan seronok nak mkn reramai dengan bebudak ni..
Terus SEPI selera aku tengok menu yg SEPI...
Malam ni mungkin nak gi tengok lagi teater...
"Mati! Atawa Dodadidodi!.."
Jangan minat dan mood aku "mati" dah lerrrrr....
"Tipah, Sms jangan tak sms.."Hehehahhaha,....!!!!
"Zhoulsz, timer kasih antar kitaorg balik...."

|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)