Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


05 April 2004
My Weekend....

Start dr Jumaat mlm Sabtu....petang tu time aku kuar opis langit cerah jer..So, aku tak der ler bawak payung...mmg aku malas nak bawak payung..dah ler payung jenis tongkat tu...Sikit punyalah aku tension..(sikit jer laaaa), sampai kat LRT Bandar Tasik Selatan...(aku tumpang Kak Rin sampai sana)..Hujan tu turun punyalah lebat...Bapak punya lebat ler katakan...Nasib baik ada payung kak Rin...Tapi lah kan...payung dia cuma kecik sikit jer dr payung pasal mlm....Korang bayangkan jer la...kalau payung tu pun dah nak sama tinggi dgn aku...Nasib baik ada payung..Alhamdulillah...Selamat jugak aku sampai dalam ribut tak taufan tu....Tengah aku lepak2...ada plak member aku tepon.."Jom mkn...."..Uish..rezeki jgn ditolak...Aku jom ajer...Dapat gak aku mkn mee goreng basah idaman aku tu....punya lah lama lelepak dan beborak kat kedai mkn tu sampai bergelas-gelas air aku habiskan...nasib baik aku tak mabuk air...

Sabtu aku...
Asalnya rancangan aku untuk ari ni mmg full....Tapi start dr pagi jer dah tergendala...Asalnya aku nak gi jogging pagi ni...Tapi perut aku meragam...Tengah tido baper kali aku terjaga terpaksa gi toilet...pesallah perut ni...Last-last aku jogging atas katil jer laaa....Aku bangun balik jam 10.00 pg...memandi dan lelepak..Asal nak gi HUKM pun tergendala pasal tetiba hujan lebat semacam...Last-last aku dan Azie main game...seronok main game ni dgn org yg tengah excited nak main...Aku layan jer laaaa...bertukar-tukar cd...sampai ler ker petang...Biler hujan reda..kitorg berangkat gi Pasar Malam Jalan TAR...Ish...Kitorg berdua tengah lapar gilos ni pasal tak mkn lg dr pagi..Sebelum kitorg shopping sakan baik kitaorg mkn dulu...Kata org jgn shopping time lapar..nafsu nak mkn dan membeli tu tahap maksima...Lepas makan, habis ler satu Jalan Tar dan Jalan Masjid India kitorg round....Dalam kenyang-kenyang tu penuh jugak ler tangan bimbit beg plastik...
Lepas dah mandi dan makan2 tetiba ada SMS plak masuk..."Jom minum kat restoran bawah ni"...uish..jauhnya diorg dtg minum...45 minit perjalanan dr rumah diorg tu..Apa kat sana tak der kedai ker?...AHeheheh..tapi tu sumer aku ckp dlm ati jer...aku tetap gak turun..Bukan nak mimun sgt, tapi cuma nak lelepak dan borak2..leh jugak aku ilangkan boring dan buat-buat tak ingat kat dia...Aku rasa mesti dia tengah beraktiviti sakan dgn memember dia...tak kisah ler asal dia gumbira...aku pun kenalah gumbirakan diri aku sendiri...Hehhehahha..Lepas minum-minum..kitaorg gi jejalan kat Tasik Titiwangsa plak...Lepak-lepak tengok org yg masih ramai lg kat tasik tu...Mmg org KL ni pelik ler...Ada ker mak bapak org tu bawak anak diorg gi playground memalam buta...Kalau kul 8 ker ok lagi..ni dah nak dekat kul 1 pagi...ish ish ish!!!!....Sampai umah aku terus tido....Sambil peluk teddy putih kesayangan aku tu aku masih lg dok teringat kat dia...Semoga dia happy....

Ahad ler plak...
Ahad...apa yg aku buat semalam eeekkk?...Meh aku mula dr belakang...Mlm td aku tido kul 3 pagi...ngantuk oooo gi opis..nasib baik aku leh tido kat opis..Balik jam 3 pagi pasal layan member aku borak...Sebelum tu kitaorg lepak kat Bukit Ampang...Tengok pemandangan KL pepagi buta..Ramai lg org kat situ...Adalah beberapa keta 'rosak' kat tetepi tu...sebelum naik bukit tu kitaorg baru lepas antar kawan sorg ni balik umah...Sebelum tu diorg amik aku kat umah...Sebelum aku kuar dgn diorg tu..aku baru balik dr pasar malam dgn famili aku dan azie...Sebelum gi pasar mlm kitorg gi rumah kak Nina antar angah yg kena jaga Kent untuk seminggu...Meh aku citer sapa Kent tu...Kent tu anak cousin aku yg baru berumur 3 bulan..Mak dia namakan dia Mohd. Azmi Kenneth...Kenneth tu pasal nak kan nama Kent..nak sama nama dgn Superman...Hehhhhaha...ada ka mcm tu....
Berbalik pada ulang tayang aktiviti aku td...Sebelum sampai rumah Kak Nina..kitaorg gi shopping kat 'Kar-4'...Yg bestnya aku dapt beli teh bunga ros mix dengan papermint...Best wwwoooo.....Mahal tul...30gm RM12.00...nasib baik ayah aku yg bayar...Hehehhahahha...mak aku pun tak pernah minum teh mahal mcm tu.....
Sebelum mak ayah aku amik aku kat umah...Kitaorg tengah makan-makan..Petang tu Kak Pah dgn Azie masak..aku busy dok jahit langsir pintu dapur...Seronoknya dapat siapkan langsir tu..Jahit pakai tangan tu, jgn memain...Tengah-tengah jahit tu dok teringat plak time aku jahitkan langsir sorg member baik aku tu...Aku hadiahkan set langsir tu time besday dia...apalah yg aku nak bg dia tahun ni eeekkkk...budget tak der laaaaa....
Sebelum menjahit tu, aku dok main game lagi...Kali ni aku main sengsorg..main game The Sims Hospital....Azie jd tukang tengok pasal dia kata seronok tengok aku main game tu...Pastu memanjang mulut dia tak berhenti cakap...." Sapalah yg reka game ni eekkk..Boleh complete mcm ni..."..
Aku pun senyum jer laaaa...Dan aktiviti terawal aku hari ni ialah bangun jam 10.00 pagi..bebangun tido jer dok teringat kat kawan baik aku sorg tu....Pastu untuk mengatasi ingatan aku yg kuat kat dia aku tepon kengkawan aku...Kalau aku tak tepon org lain nanti aku asyik tepon dia jer..mesti dia boring tahap cipan kat aku karang..hehehhahha....
Tulah citer hujung minggu aku...Korang paham tak apa yg aku citer ni?....Ha..Tak paham?...Aku pun tak paham!!!!! Hehhehahhahahhaheheh...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)