Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


29 April 2004
Instinct

Hp aku berbunyi..."Achik"...nama yg tertera di skrin buat aku terkedu kejap...Mmg dah lama sgt tak dengar khabar berita dr dia..Ni mesti ada apa-apa...

" Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam", jawab aku lemah..maklumlah hati tengah bergelora..
"Apa khabar?"...ada nada lain pada soalan Achik..
"Hmmm...ok"
"Kat mana?"...Soklan lg dr dia..
"Kat opis laaaa"..kan time keje skrg ni..tak pepaham lg Achik ni..
"Achik kat mana?"..
"Kat Ayer hitam...."
Diam...
Aku bersuara,kerna tetiba ada yg terlintas di kepala...
"Hmmm, dapat 'alamat' apa ni?"
Jawab Achik..." Ha...tu lah nak tanya ni...betul ok ker ni?"
"Errrrrr....badan ok, tapi hati ngan kepala KO"...ala-ala lampu suluh kekongan bateri aku jawab...
"Tu laaa..3-4 hari ni rasa ingatan tu kuat plak...teringat sgt kat Along..."
Ada lagi rupanya instinct Achik ni...
"Mmg lah ada masalah...ntah ler Cik...Mmg 3-4 hari ni rasa sedih sgt, susah hati sgt..."
Tootttttttttt...(sesi cerita masalah)
"Along dah kongsi pengalaman dr masalah Achik dulu...gunakanlah pengalaman tu untuk hadapi masalah ni plak...Hati-hati..."
"Insyaallah.."..aku senyum sikit..baru aku tersedar aku ada Achik lagi rupanya...
"Oklah..jaga diri bebaik...Semoga rahmat dan hidayah tu sentiasa ada bersama Along"
Ayat wajib dia setiap kali untuk menamatkan perbualan telefon kami....
"Terima kasih...Achik juga.."
"Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam"....

Achik, bekas pakcik aku..mmg aku rapat dgn dia..Sekarang dah jarang sgt jumpa sejak dia dah berpisah dgn makcik aku....Dulu,kami sama-sama kongsi masalah...Dia tak layan aku mcm anak-anak kecil..tetapi, dia buat aku mcm kawan...Dia kongsi masalah dia dgn aku dan cuba untuk fahami masalah aku pula...Istimewanya kami...Dia ada instinct yg istimewa...Instinct yg aku sendiri masih tak faham dan sukar nak terima...Dia kat Johor....Aku kat KL...dan masalah yg aku hadapi ni aku tak bgth dia langsung...Sebab kami jauh, lama sgt dah tak berhubung..Dan aku rasa masalah ni tak der kaitan dgn dia...Tapi bila aku dah sampai tahap sedih dan susah hati peringkat teratas ni...Dia boleh rasa plak...Pasal tu tetiba dia call...Nak tanya kat aku apa sebenarnya yg dah berlaku kat aku...Mungkin ianya satu kebetulan...Tapi kalau org lain pun tentu naik heran kalau hampir setiap kebetulan itu betul2 kena pada tempatnya....Mmg susah aku nak sorok kalau aku ada masalah besar dr Achik ni...Bila aku rasa sedih atau susah hati sesangat....dalam masa yg sama ingatan dia pada aku bebetul kuat...Asyik dok ingatkan aku jer..Tu maknanya adalah sesuatu terjadi kat aku tu...Kekadang tu dia mimpikan aku plak...Pernah dia mimpi jumpa aku duduk sesorg dan bermuka sedih...Bila dia call aku 2-3 hari lepas tu..Mmg betul time tu aku tengah hadapi masalah yg mmg buat aku tak tenang langsung....Itu kelebihan Achik...Walau kami dah terpisah jauh, antara kami ada "instinct" tu...Dan bila aku tersedar akan adanya kelebihan tu, aku bersyukur kerana aku tahu rupanya ada org yg memahami dan sama-sama rasa gundah gulana hati aku ni.... Alhamdulillah....Thanks Achik...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)