Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


29 April 2004
Dugaan-Mu Tuhan...

Seperti roda, sekejap di bawah sekejap di atas..Kalau kelmarin aku boleh bergelak ketawa, hari ni senyum pun aku dah tak mampu...Kalau semlm hati aku riang..Hari ini gusar menguasai...Badai yg dtg nampaknya telah berjaya memecahkan buih-buih gembira itu...Ketenangan hatiku berkocak...Aku tak ingin jadi sebahagian dr masalah ini...Sungguh rumit rasanya...Aku buntu...Aku buntu...Sungguh aku sudah tak dapat nak percayai sesiapa...SESIAPA pun....semuanya mungkin boleh jadi sang penyampai, atau sang pengadu domba, atau sang pembelit cerita...Aku sakit..Hati aku sakit...Diri aku sakit...Air mata yg tumpah tak terkira lagi...Di kala ini, biarlah pun mereka berkata aku lemah..Hanya itu yg aku mampu untuk melegakan perasaan ini..Katalah apa saja...Katalah..Tak dapat ku halang.....

Tika ini, puas aku pandang sekeliling...Puas aku teliti satu persatu wajah di sekelilingku...Puas aku menilik setiap nama yg ada di dalam kamus hidupku...Sungguh aku sedar..Aku tidak berteman..Pada siapa hendak ku mengadu resah ini?..Pada siapa hendak ku harapkan memujuk hati..Pada sesiapa hendak ku pinta jadi peniup semangat?..Pada siapa hendakku harap menitipkan ketenangan jiwa ini?...Aku hanya ada Dia...Dia sahaja....Dia yang Maha Esa...Tempat ku berdoa tempat ku meminta...Tempat ku berharap...Doaku, agar hatiku tabah untuk hadapi semua ini...Untuk meneruskan hidup ini..Untuk mencari noktah resah ini..Untuk keteguhan keputusan ku nanti....Biarlah andai hati aku terluka..Biarlah andai ada juga yg menderita...Tapi aku harap, insan yg selayaknya, mendapat bahagia...walau bahagia itu bukan untuk aku...bukan dari aku...Doa ku......
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)