Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


31 March 2004
Tersenyum Kembali....

"Dua tiga hari ni tak dengar pun sora maria nyanyi kat opis...Sunyi plak rasanya..." tegur opismet aku..
Aku..." Hmmmm" sambil angkat bahu jer...
Memang aku tak suka jadi mcm ni...Aku jd susah nak senyum...Kepala aku berat..Dada aku sebak...Tapi semalam telah mengembalikan senyum aku semula...Kepala aku dah ringan sikit...Dada aku dah lega...Sampailah ke ptg ni aku masih mampu tersenyum sendiri bila teringatkan semalam....

" Senyum sikit, nak tengok awak senyum..."
Aku tersenyum tawar..
"Senyum tak ikhlas"..sambil berkata tu aku nampak dia senyum...matanya tepat padaku..
Aku tersenyum spontan...
"Ha..yg tu barulah senyum ikhlas..!"
Aku senyum lagi....

Tirai pembukaannya adalah air mataku...Air mata yg mengiringi luahan sebakku...Air mata yg aku tahu dia tak baper suker nak tengok....Tapi itu adalah air mata yg tak aku buat-buat...Air mata yg menggambarkan rasa hati aku...Dada yg sejak akhir-akhir ni aku rasa cam ada segerombolan rerama terbang kat dalamnya...Dada yg aku rasa cam ada ribut taufan yg menggila kat dlmnya...

Intisarinya adalah hamburan kata-kataku yg aku kira sentiasa berubah-ubah nada intonasinya...Sekejap rendah sekejap tinggi diiringi dengan esakan yg ku pasti bukan sedikit.....Bukan...bukan aku marah dia...Sebenarnya aku marah pd diri aku sendiri...Kemarahan tu lebih pada diri....Aku yg tak mampu mengawal hati dan perasaan....Tak mampu kawal fikiran sendiri hingga berserabut pala otak aku ni....
Seringkali dia mencelah..katanya yg tak mungkin aku lupa...kata-kata yg aku simpan dalam kotak ingatan...yg mampu buat aku terdiam dan berfikir semula secara rasionalnya...Walau terkadang sedikit mengelirukan namun aku terima dengan hati terbuka...Apa yg aku mahu hanya kepastian...Untuk menjawab sumer tanda tanya yg asyik muncul dlm kepalaotak aku ni....

Aku...yg sepatutnya bersyukur dgn kelebihan yg aku ada...
Kelebihan yg diberikan oleh-Nya pada aku...
Kelebihan yg diberikan oleh dia pada aku...
Tapi aku hanya lebih menangisi kekurangan diri....
Mengharapkan kekurangan itu dia yg isi....

Akhir penutupnya walau tidaklah seperti yg sangat-sangat aku harapkan...tapi mampu melegakan...Mampu buat aku tenang semula....Aku redha dengan apa yg aku ada...Dengan keputusannya...Dengan takdir-Nya...Aku hanya ingin satu kepastian...Dan kepastian itu kini aku perolehi...
Alhamdulillah.....

" Eh...ceria jer ari ni...senang hati jer tengok,siap nyanyi-nyanyi lg..."....Tegur opismet aku pg ni...
Aku hanya senyum dan terus menyanyi.................




|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)