Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


30 March 2004
Talak Tiga......
Tu kata bos aku....Jabatan kami dah bercerai talak 3 dgn Kementerian Perusahaan Utama...(Sekarang nama dah tukar...)....Kami dah ditukarkan di bawah naungan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar...Bila dah tukar Kementerian...maka banyaklah jugak kesan-kesannya pada struktur Jabatan serta Hal Ehwal lain yg berkaitan....Unit aku pun ada ura-ura nak kena rombak dan tukar nama lagi best...Pasal nama unit aku ni tak sesuai dgn Kementerian sekarang...Ada seminar-seminar dan mesyuarat yg telah dijadualkan pun dengar khabarnya terpaksa dibatalkan...dah tak sebumbunglah katakan....Hal-hal projek aku dgn LGM tu pun nak kena pikir jugak tu...Aku tanya bos pun dia susah nak jawab...Yg dia kata..tunggu meeting nanti tunggu meeting nanti...Yang aku kelakar tu, adalah salah sorg staff tu..gi lah ke KPU bawak surat untuk cop/urusan rasmi...Sekali surat tu kena reject pasal jabatan ni dgn KPU kan dah bercerai...Lagipun mana ada lg nama KPU tu...Kementerian yg baru tu pun tak der pejabat lagi...Bos aku kata mungkin diorg akan beroperasi kat mana-mana hotel buat masa ni...Haaa buat operasi apa aaa kat hotel tu...HEheheheh....Agaknya apa singkatan untuk Kementerian baru ni...KSAAS?...KESAAS?...KESAdAS?...Uish...pepandai jer aku ni...
EErrrr...lagi satu..hal-hal tukar kementerian ni pun dah tentu ada effectnya pada PUSPANITA... yerlah.. dedolu kan bawah PUSPANITA KPU...sekarang ni dah tukar....Ish...aku plak yg beria-ia pikir pasal tu... Tunggu dan lihat jer lah....

Bagi aku boleh ler tarik nafas lega pasal ada kemungkinan tak jadi pindah ke Putrajaya...Tapi tu tak pasti lagi...Hal perpindahan ni terpaksalah tunggu keputusannya 2-3 minggu lagi....Tapi aku dok tersenyum pasal ada kengkawan aku yg kecewa tak dpt pindah Putrajaya...Semangat nak dapat opis baru lagi cantik terus luntur...Ada yg dok pikir apa yg nak dibuat dgn rumah yg dah dibeli kat area Putrajaya tu...HHmmmm...nasib baik aku tak pindah umah lagi...kalau tak haru ler jadinya....

Hibur....Libur....
Semalam ada yg tegur susah nak tengok aku senyum....mmg..aku dah tak larat nak senyum dah pun..dah tak der hati nak senyum dan ceria mcm dulu-dulu...Aku tak tahu apa yg ada kat dlm fikiran aku ni...Kekadang aku dok diam-diam..dok tenung jer PC ni...tapi tak tahu apa yg aku tenung...Kekadang tu tetiba jer aku nangis...Rasa sedih sesangat tu dtg tetiba...Kenapa ntah...Susahnya aku nak tenangkan hati ni....Bila lagi cuba lagi susah pulak...Ada kawan-kawan yg cuba nak hiburkan aku...cuba nak halau kesedihan aku ni...Cuba nak kembalikan ceria kat muka aku ni...Mlm td diorg ajak aku kuar...Bawak aku mkn ayam golek kat area Lrt Putra Universiti...Pastu diorg bawak aku jejalan dan lelepak...Tapi senyum aku tu bertahannya kejap jer...Bukan aku buat-buat..tu semulajadi...Tu lahir dr hati aku sendiri....Lelama aku pikir..biarlah...lelama nanti aku eloklah sendiri.....
p/s: Awak...saya rindu kat awak.....Kita semakin jauh...awak semakin jauh dr saya...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)