Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


15 March 2004
No Entry.........
Pagi...
Aku pergi keje dgn mood yang baik. Aku boleh senyum sepanjang perjalanan aku dr rumah ke LRT. Kalau aku senyum dlm LRT tentu org kata budak ni ada something wrong kat kepala otak dia..Aku bukanlah happy pasal apa-apa cuma aku dah boleh tak fikir sgt pasal perkara-perkara yang membebankan pala otak aku ni. PC aku yang dah sihat balik pun salah satu sebab aku boleh tersenyum lega. Uish...ari ni mmg banyak keje. Rasa cam tak cukup masa plak.

Tengahari.......
Tapinya...mood aku yang ok tu transform jd boring menjelang tghari. Pastu dia magic jadi KO! Nasib baik aku boleh tahan lagi kalau tak, Dr. tu pun aku dah marah. Bukan apa, time last2 minit ni lah timbul banyak sgt keje. Dah baper ari dah aku tunggu nak jumpa dia tapi asyik tunda jer. Ada jer hal dia. Pasal tu lah jadi mcm ni. Dah lah terlajak masa untuk balik. Keluar dr bilik Dr. dada aku dah sebak sebab bengang dan geram. Aku ni mmglah. Bengang aku nangis, sakit hati aku nangis, happy aku nangis, kecewa kecik ati aku nangis, marah aku nangis, sedih dah tentulah aku nangis. Patutlah ada member aku sorg tu kata aku kuat nangis....Jadinya, bila aku sampai kat bilik aku, dan aku dapati ada org yang baik hati kuncikan bilik aku sedangkan handbag dan segala bebarang peribadi aku masih ada lagi dlm bilik tu....aku terus jer nangis. Aku dah tak leh nak pikir apa dah. Aku nangis semahunya lepaskan sgl sebak yg ada. Nasib baik kwn aku tu tak balik lg. Dia baru jer nak masuk keta. Kelam kabutlah dia cari kunci spare kat store. Nasib baik boleh bukak.....Keluar dr opis aku kena lupakan segala sebak yg ada. Aku kena tukar mood aku jd ok balik. Ada org yg tunggu aku di rumah.

Petang....
Kwn aku sorg ni mmg buat aku tertanya-tanya apa hal yg melanda dia ni. Bila dah citer2 barulah aku tahu. Mmg tak sangka rupanya di sebalik senyuman tu ada lukanya. Menangis dan berdarah di dalam. Samalah jugak seperti aku yg terpaksa berlakon. Mmg aku akui kekadang aku senyum je di dpn 'dia' dan kwn2 tapi dlm hati aku menangis. Ni pun ntah mana 'dia' pergi pun aku tak tahu. 'Dia' tahu tak aku ni sentiasa pikir pasal 'dia'?...tak tahu ler tu....

FUTSAL
5.00 petang aku dah ada kat Kg.Baru. Macam tak percaya je aku nak gi main FUTSAL. Ni sumer idea Tipah ler ni. Ingatkan GEJU jer yg ada rupanya ni perjumpaan kengkawan Tipah. Geju...budak sekelas dia...member IRC sumer dia kumpulkan. Well, acara futsal ni mmg boleh tahan. Boleh tahanlah bg aku sebab Futsal ni mmg tak baper sesuai dgn jiwa dan raga aku ni. Aku ni mmg penakut sikit.Takut aku nak mencelah-celah rebut bola cam Tipah dan Aida yg mcm dah hari-hari main futsal. Dah ler mmg aku tak minat bola sepak dan sewaktu dgnnya. Hasilnya, aku main kejap jer. Pastu aku sertai Ct_cute dan Langsat jadi Pom Pom Girl yang tak kuar suara pun. Wkdin mmg semangat nak main tapi kekadang aku pun tak tahu nak sepak bola ker atau kasut dia yg asyik terpelanting dgn bola tu. Bahaya tul lah Wkdin ni. Akhir permainan...sumer puas hati...sumer seronok termasuklah Aida yg mempamerkan aksi jatuh yg paling cun dan Tipah yg kerosakkan kasut yg baru dibeli semata-mata untuk main futsal. "Ko beli kasut pakai buang ker Tipah?"

Malam...
Lepas solat Maghrib cadang nak mkn kat MALI...kedai peberet Tipah. Sekali tutup daaaa...Langsat nak sgt gi TUPAI-TUPAI so, aku pun sukerela nak tunjuk jln. Aku rasa aku bg direction ok dah tapi apsal Tipah masuk simpang awal sgt aaaaaa? Dahnya kitaorg gi 'jejalan' sampai ke Damansara dan Bangsar.. "Tipah, td tangan ke pala ko yg kena bola aaaaa?"............Setelah berpusing-pusing sekerat KL sampailah kitaorg kat kedai En.Tupai tu...Fuyooo!!! Parking penuh maaaa!!!! Best jugak tempat ni. "SUASANA RIMBA DI KUALA LUMPUR"...motto restoran ni. Pelik gak aku..selama aku masuk hutan kuar rimba tak pernah plak aku jumpa TUPAI_TUPAI ni...Agaknya tupai ni dr rimba mana eekkk?..
Makanannya best...Mmg best..Harganya pun bestlah jugak..Tapi yg bestnya ada org nyanyi2 dan kitorg boleh minta lagu lg. Lagu permintaan aku 'You Look Wonderful Tonight' mmg best. Tapi cianlah singer tu..sengau sikit..Kureng romantik jdnya lagu tu....Semua dah kenyang..dah penat..balik ler ker habitat memasing. Terima kasih kat Purbe dan Langsat yg belanja kitaorg mkn dan hantar aku balik sampai kat umah. Hari ni mmg best. Penutup hari yg best.
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)