Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


10 March 2004
Mimpi.....warna atau hitam putih....?

Suatu malam..aku lelepak dgn member aku sorang kat Nailis Ampang..Kalau dgn dia ni mmg memacam citer memerah otak yg kuar jadi topik perbualan...Dah ler aku mmg pening...dia bukak plak topik-topik maut yg bisa menggegarkan kepala otak aku ni....tapi mmg best..mencabar minda...Salah satu topik ni mmg buat aku pikir lagi sampai sekarang..Dia tanya kalau aku mimpi, mimpi aku tu hitam putih ker kaler2?...Ha ah eehhhhh!!!!! Mimpi aku hitam putih ker kaler?...Ish dia ni...mmg suker betul meninggalkan tanda tanya dalam kepala otak aku ni laaaaaa.....Macam ner plak dgn mimpi korang? Hitam putih atau kaler2.......mimpi jgn tak mimpi....

Pasal mimpi jugak...ada org ckp kat aku...ada petanda sesorg tu dah nak sampai ajalnya adalah melalui mimpi....
First, mimpi yg serba putih...mungkin kita pakai sepersalinan putih atau kita dapat baju putih...apa saja lah yg segalanya putih...Tapi,kalau dapat bunga ros putih tu pun kira jugak ker aaaaaa?
Second, kalau kita nampak diri kita sendiri dalam mimpi kita....Selama ni,mimpi tu adalah dr pandangan mata kita...ibarat kita melihat video rakaman Wkdin..itu adalah rakaman dr pandangan Wkdin....tapi,kalau suatu hari kita nampak diri kita seolah-olah roh kita nampak jasad kita...itu mungkin dah dekat ler tu...bebawak ler bertaubat...HHHmmmmm...Entah ler..
Apa pun semoga kita sama-sama tergolong dalam golongan yg diRedhai-Nya....Amin.....

Bila Perkara Berkaitan Ajal Difikirkan.....
Apa yg akan korang fikirkan kalau tetiba jer perkataan 'AJAL' tu terlintas di kepala korang? Dah puas hati dgn apa yg ada?..Masih banyak benda atau perkara yg korang tak buat lagi?.....Masih ada rahsia yg korang simpan?...Dah cukup ker masa yg korang luangkan dgn insan2 tersayang terutamanya keluarga?....Sudah cukup amalkah? Sudah terhapuskah dosa2 yg dilakukan? Bagaimana pula kalau insan2 terdekat atau tersayang atau keluarga pula yg sudah sampai ajalnya?....Sudah cukupkah bakti pada mereka?...Sudah puaskah bersamanya?...Sudahkah dia tahu yg kita benar2 sayangkan dia?...Bagaimanakah keadaan hidupnya saat dia pergi.....? Dapatkah mata dilelapkan dgn tenang atau masih ada yg tak kesampaian? Sudah cukupkah kita menyenangkan dan membahagiakan dia?....Apa lagi yg terlintas di kepala korang?..................................................................... Sebab itu yg terlintas di kepala aku....Kenapa kita dah tahu dosa tapi masih nak buat lagi?.....Ada rasa bersalah ada rasa nak bertaubat tapi masih berulang....Selalu duduk sendirian kemudian menangis sendiri mengutuk diri yg tak kuat.......menyalahkan diri sendiri........kenapa azam tidak sekuat....
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)