Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


26 March 2004
Khidmat Negara....
Korang mesti tahu apa kebendanya Khidmat Negara tu kan....Eh, bukan aku nak masuk Khidmat Negara tu..Tak!!! Aku dah terlebih umur dah nak masuk kem tu...Tapi baru kejap tadi aku dapat berita yg aku tak sangka...Memang tak aku sangka..Tak pasal-pasal aku terlibat ngan Khidmat Negara tu...Aku tak kan lah nak pakai baju celoreng-celoreng tu...Tapi aku terpilih untukterlibat dalam Modul Khidmat Program Khidmat Negara...Aku kena handle Program bebudak Khidmat Negara tu. Program yg melibatkan jabatan aku. Aku kena bg ceramah kat diorg. Aku kena ajar diorg pasal hutan dan pokok-pokok kat hutan. Bukannya kejap..Lama oooo....Sebulan tu...Sekali sesi 40 org peserta plak tu...Nasib baik bukan aku sorg kena handle. Adalah jugak kengkawan lain...Mungkin kami akan bergilir hari...Hal giliran aku tak susah..Yg aku susah, nak mengajo bebudak tu haaa...Kalau budak kecik leh jugak aku bohong-bohongkan...Ni memasing dah besor...dah lepas SPM...Buatnya diorg tanya ntah apa-apa kat aku...Tanya soklan super power ker...Menggagau aku nak jawab...Manalah aku reti sgt nak ajar kat diorg pasal pokok tu...Aku sendiri pun rabun pokok lagi...Siap nak kena ajar nama saitifik, kenal pokok, kenal daun, kenal bau...kenal sekenal kenalnyalaaaaaaa................Tak dapat aku nak bayangkan...40 org budak, dgn baju celoreng-celoreng diorg tu, dok depan aku, dengar aku bg ceramah....Pastu tanya tu tanya ni...."Kak, tu pokok apa?" " Kak, mcm ner nak kenal pokok ni?"...Kak tu kak ni....... OH mak!!!! Tolong lah anak mu ini....

Citer Hari ni.....
Hari kedua aku demam...bilalah nak elok ni...Kepala berat...Kepala panas...yg peliknya, badan aku tak plak rasa panas di luar..tapi aku rasa mcm ada bara api plak kat dlm badan aku ni...Mcm ada org bakar sate kat dlm dada aku ni...mcm ada air panas menggelegak kat kerongkong aku ni.....Dan mcm ada org main drum dlm kepala aku ni...Demam apa aku ni?????....Kalau berterusan mcm ni...mcm ner aku nak main bowling esok?...Tapi aku rasa kalau maintain mcm ni aku ok lg...jgn bertambah teruk dah laaaaa.....Tapi rasanya esok insyaallah ok pasal hari ni aku rasa dah ok sikit berbanding semalam....Sihatlah wahai badan...Aku nak gi main bowling ni...Kata org...ubat yg mujarab adalah perhatian dan belaian...walau tak telan ubat berbilang biji...Tapi dgn adanya org yg beri perhatian dan prihatin kat kita itu dah cukup kuatkan semangat untuk pulih....Sedihnya, aku tak merasa tu sumer...Sikit pun aku tak merasa.....Walau aku telan baper biji ubat pun....Demam aku tetap begitu juga...Hati aku lg parah demamnya....

Roommate Baru
Malam ni roommate baru aku masuk umah....Aku dapat roommate baru weiii!!!!!.....Timer Kasih ler kat member aku yg rekemen kan minah ni jadi roommate baru aku....Aku harap kitorg serasi..Sesuai ok sebilik...Takat ni aku rasa ok...Member aku tu pun kata kitorg leh serasi...Insyaallah...
p/s: 'Awak, Azie dtg mlm ni..Dia kim salam kat awak.... Dia ada jugak tanya awak tahu tak dia nak masuk umah ari ni....'

|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)