Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


25 March 2004
Hari Sakit Aku..
Aku isytiharkan semalam adalah hari sakit aku....Lama dah aku tak diserang migraine mcm tu..Ni Apsal tetiba jer sakit ni pun aku tak tahu...Start Selasa petang mmg dah sakit sikit...Org kata sakit ni pasal banyak fikir dan stress....Petang tu mmg pala otak aku stress...Mata aku sakit pasal ngadap PC lelama. Kena salin teks..pandang monitor pandang teks,pandang monitor pandang teks...Lelama aku nampak ada bintang kelip-kelip atas kepala aku...Wau..Cantiknya..Siap pusing-pusing lagi...(Sah aku mabuk PC dah ni)
Dah ler aku dah start pening...tambah dengan hati aku yg sakit...Bebetul sakit...Terasa darah aku menyirap kat kepala bila perkhabaran tu sampai kat kotak pikiran aku. Sampai ari ni aku tak leh lupa ayat-ayat yg mampu memigrainekan aku....
Pagi Rabu...kepala aku rasa sakit..aku ingatkan aku mampu nak jalan gi keje...tapi bila aku bangun, nak jalan gi bilik air, aku tak lah segagah mana...nasib baiklah pintu bilik air tu kat ujung katil jer...Terduduk aku semula kat katil tu. Aku baring balik..Aku kesal jugak tak mampu gi keje pasal aku asyik dok teringat keje aku yg menimbun kat opis tu. Jam 8.00 pg aku call opis bgth aku cuti emergency..Pastu aku lelap mata balik...Jam 10.30 pg aku tersedar semula. Baru aku teringat aku tak mkn ubat lagi. Aku gagahkan jualah kaki jalan gi dapur. Nasib baik ada panadol ni dlm handbag aku. Sungguh aku cakap, 6 biji panadol aku telan...Nak buat cam ner..mmg dah tu dos yg mampu bunuh migraine yg bersarang dalam pala aku ni. Kalau 2 biji mcm org biasa selalu mkn tu, bg aku tak der kesan apa-apa..Sebelum sambung tido, sempat lg aku berpikir-pikir mengenangkan nasib diri... Time-time mcm ni terasa sgt sunyinya...Terasa sgt sepinya...Sakit aku sesorg jer nangis atas katil....Tak der tempat nak ngadu...bukan tak tergerak hati aku nak call dia nak mengadu...Tapi bila aku pikir balik...apalah yg dia boleh buat pun...Sesilap ari bulan aku yg dimarahnya kerana mengganggu diwaktu kerjanya. Dan aku hampir pasti...dia tak kan nak dtg menjenguk aku....Pehallah aku masih dok ingat kat dia...Bukan dia ker yg sakitkan hati aku?...Perlahan-lahan aku pujuk hati sendiri...perlahan-lahan aku halau kawanan ingatan yg bisa menambahkan kesakitan aku tu......Dalam rendaman air mata aku terlelap semula.....( Biarlah dia aku dikatakan kuat nangis pun...dah mmg aku mcm ni...dah mmg tu cara aku untuk lepaskan perasaan aku )
Bangun jam 3.30 petang....Alhamdulillah sakit kepala aku dah reda...aku dah boleh bangun gi mandi, sidai baju...dan mkn sikit-sikit...Sampailah aku melelapkan mata semula mlm tadi...aku hanya mampu dok diam jer kat umah....Aku lelap mata dengan harapan aku boleh gi keje esok.....
Aku pujuk hati sendiri....TABAHLAH WAHAI HATI..........
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)