Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


23 March 2004
Hari Pilihanraya
Kat Blog Mat Jan...dia kata golongan mcm aku ni Pengundi Bangang...Jgnlah kata mcm tu woi!!!!..Katalah kitaorg ni pengundi senyap atau pengundi tido...Sedap sikit mendengornya...Bukan aku tak nak ngundi...Aku mmg tak baper minat ler dgn politik ni..mmg lah org kata ni masa depan negara masa depan kita...Aku cuma tak nak bazirkan masa org nunggu aku lelama nak pangkah lambang mana...Karang org marah aaaa...dah lah kena beratur panjang...buatnya ada masalah mcm kat sesetengah tempat tu lg naya...So, bila aku ada tanggapan mcm tu...maka dgn sendirinya aku pun malas nak gi daftar mengundi...Ni lagi satu hal...pehallah susah sgt nak gi daftar tu...Negara kita kan ada Jabatan Pendaftaran Negara.....Kita dah sesusah daftar buat Kad Pengenalan...kan diorg dah ada semua data2 warganegara Malaysia tercinta ni (bodek sikit)....apalah salahnya Si SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara ni guna jer data-data tu....Dari situ sesapa yg dah cukup umur terus jer dah layak dan automatik leh ngundi....kan mudah sikit...(bg kitaorg ni laaa)....
Hari Mengundi tu aku hanya eskot mak ayah aku gi ngundi kat Tampin...Sepanjang perjalanan dr KL ke Tampin mmg agak meriah...Sana sini kaler biru...cuma sesetengah tempat terselit kaler hijau...Ada khabar2 angin kat, yg berkaler hijau ni beraktiviti (kempen) dlm senyap...pasal tu tak nampak meriah sgt...sekali keputusan yg kuar agaknya mampu buat diorg senyap terus...Tapi tak per...bg yg kurang bertuah tu jgn ler putus asa...Bg yg bertuah tu...semoga ada usaha nak mengekalkan ketuahan (betul ker perkataan ni?) tu...........

Jejalan Shah Alam....
Pertama kalinya aku sampai kat JPN Selangor...Bangunan tempat opis tu mmg cantek...agak canggih lah berbanding opis aku ni...Aku dgn kak Zar asyik gelak jer pasal dedua mcm pelanduk masuk kg sikit...Tapi pelanduk berdua ni cun-cun dan cepat pandai sesuaikan diri..Control beb...Tunggu kak Zar bincang hal dia...aku sampai nak terlelap..napalah aku ni cepat ngantuk aaaa....buat malu jer...Minum2 di kafe, topik pilihanraya masih hangat..aku pun terkezut gak mcm ner aku leh borak-borak pasal topik ni...mcm ner aku leh tahu banyak jugaklah pasal hal ni?..Aku tak sedar aku ni terrer ker aaaaa?...(masuk lif tekan sendiri laaaa)....
Mencari bangunan Karangkraf tu mmg ler boleh buat poning pala den...Nasib baik cik abang yg drive tu sabo jer...aku ngan kak Zar pun...dah pernah dtg pun lupa...Nasib baik jumpa...Hari Panas bg kakitangan Karangkraf pasal ekon tak der...kalau aku ler..maun dah migrain dah..Minum-minum plak kat kafe KKSB...Bincang sikit-sikit pastu gi shopping buku...Timer Kasih Kak Sri Diah pasal bg hadiah belated besday Jangan Ada Dusta.....Cayang akak...Mush akan datang lagi bawak rombongan plak gi serang opis akak...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)