Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


09 February 2004
Citer Malam Semalam...
Malam jam 8.30 aku terjaga dr tido aku yg bebtul lena...pergh!!!! Best betul tidur bila mmg aku tak cukup tido ditambah plak dgn hujan yg lebat giler semalam.....Time aku bangun hujan tu dah reda 100%.....
Lin masuk bilik tatkala aku baru jer tersedar...

Lin: cuba tengok bawah tu banjir dah surut ker?
Aku: Banjir?????
Lin: Ha ah?....td ada pompuan tu dia g kat keta dia..tak leh buat apa, dia nangis...Keta dia tenggelam habis..
Aku: Tenggelam? Banjir sampai mana?
(Tanya aku yg masih blur)
Lin: Sejengkal lagi nak tenggelam bumbung keter tu...
(fuyooooo!!!! Ni lah first time aku jumpa banjir dasyat cenggitu sejak aku duk sini....)

Patutlah time aku terjaga tu bukan main lg bunyi alarm keter bersahut-sahutan...bak kata Lin...kat kg hujan dengar bunyi katak...kat sini hujan dengar bunyi alarm kete....rupanya keter-keter tu menjerit kelemasan....Cian empunya keter tu...Aku tetiba jer tersenyum lega...Pasal apa?...pasal aku bersyukur aku tak der keter lg...kalau aku ada keter..park kat bawah tu plak..pastu aku tertido mati plak....For sure keter aku transform jadi sampan...Hehehehheh!!!!!.....

Jumpa Kawan Lama...
Sabtu....sepatutnya aku keje..tapi aku amik cuti pasal aku takut jd cam hari Jumaat tu....badan aku rasa cam bisa-bisa..lenguh-lenguh dan geli-geli...aku tak tahu nak buat apa...sampai aku nangis pasal rasa tak selesa sgt...aku fikir mungkin pasal ubat klinik yg aku dapat hari khamis ari tu..So, ari Sabtu ni aku buat eksperimen tak mkn ubat tu...dan aku rasa ok plak...pasal aku tak mkn ubat tu ker pasal aku dah cukup rehat...Ntah Ler Labu!!!!!!
Tetiba aku rasa nak jumpa Nuzul ngan Ita...Kengkawan baik aku time study kat UPM dulu...
Aku curi masa yg ada siapkan hadiah untuk diaorg sempena Konvokesyen diorg Isnin ni...Wah!!!! Aku pun terkagum gak dgn bakat yg aku ader...biarlah org kata aku ni penciplak..tapi sedikit sebanyak aku berjaya gak...Aku berjaya menyiapkan album ala-ala Album LOVELY LACE ( kedai peberet aku )....aku balut ngan kain satin...letak renda-renda...untuk Nuzul aku buatkan bentuk Luv drpd bunga ros reben merah...sebab tu kaler peberet dia..untuk Ita aku tampalkan Teddy Bear dan tambah sikit dgn bunga ros reben...Pergh...bg aku dah cantik dah tu..member aku pun kata cam tu jugak...Puas hati dpt siapkan sendiri...lgpun, kalau nak beli...satu album jer dah RM 99 tau...Aku happy bila tengok air muka diorg dapat hadiah tu...suka tengok diorg happy gak...

Jumpa Nuzul ngan Ita kat Lrt Hang Tuah.... Gi round-round kat Sg. Wang...Memakan dan main bowling...Pastu gi jejalan cari beg Ita kat Times Square plak...Sekali Syafiq call ajak kitorg mkn Sate Kajang...Best gak tu...aku ikut jer...Dapat gak jumpa Shima, Shafiq, Fauzi, Yok ngan Kof...alaaaaa....aku dah kenyang mkn Kenny Rogers tdlah....tak dapatlah aku mkn sate tu bebanyak..Nuzul ngan Ita cadangkan aku tido rumah sewa diarg jer...aku set jer..boleh gak borak pepanjang...

Menjelang tengah mlm...HP aku busy plak...SMS bertalu-talu...timer kasih ler pada sesapa dan sumer yg ingat besday aku....aku happy..sekurang-kurangnya ada gak yg ingat...;-)....Nuzul jd org first yg wish besday kat aku...Dalam hati aku terdetik....sekurang-kurangnya aku tak keseorangn pd mlm besday aku ni mcm tahun-tahun yg lepas...
Kul 1 lebih..Nuzul ngan Noni ajak kuar minum ngan member2 diorg..best gak ni...aku pun dah lama tak lepak-lepak mcm nie......Dari kejap-kejap jadi lama-lama...borak punya borak kul 4 lebih jugak baru kitaorg nak letak kepala kat bantal...terus lena....

Ahad punya citer (Hari Besday Aku)

Walau tido lambat sesangat...tapi kitaorg kena bangun awal psal nak hantar Noni gi Konvo...aku plak diorg gesa jd juru solek tak pro...pasal antara kitorg aku jer yg terrer sikit dlm bab-bab tu...tu pun nasib baik aku dah keje..ada gak belaja kaler-kaler muka ni...kalau aku belaja lg mcm diorg....tak der ler aku nak amik tahu pasal ni...dengan mata yg nak tertutup balik...aku solekkan Noni...Kalutlah minah ni...kelakar gak...mana nak soleknya...mana nak pakai jubahnya....jubah tu kok senang tak per..besarlah,labuh lah..ntah apa-apa lg laaa...
Lepas hntr Noni..aku ngan Nuzul g cari breakfast..lepas mkn kitaorg sambung tido balik....sejam jer..Pastu kuar balik g amik Noni...dan gi jejalan kat Pesta Konvo...Hmmmm..Pesta ni makin lama makin tak best...dedolu punya pesta best lagi..
Tak der apa yg menarik...kitaorg pun blah gi McD...lunch hour lerrrrrrr..Pastu g hantar Nuzul jupa famili dia...pastu Ita hantar aku balik...Time tu hujan dah lebat giler...sampai pandangan pun kabur sekaburnya...Alhamdulillah sampai gak aku dgn selamat kat umah....Tanpa melengahkan masa...aku amik kesempatan ni untuk sambung tido....ZzzzzZZZzzz....

p/s: aku sedikit hampa pasal org yg aku harapkan tak wish besday kat aku...tak per aaa...tak ingat agaknya dia...
Ada org kata...bila org tu tak ingat hari-hari penting kita...maknanya kita ni taklah seistimewa mana pun pada dia...Aku Paham.......Lagi satu...timer kasih Kak No atas hadiah tu...comel dan cute...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)