Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


06 January 2004
Aku tengok ramai yg bercerita pasal zaman persekolahan mereka. Hmmmm, rugi rasanya kalau aku tak amik kesempatan ni untuk rakamkan kenangan-kenangan yg lepas..

Sekolah Tadika
Dulu-dulu org kata sekolah ni sekolah makan. Pasal belajarnya kurang, makannya lebih. Masa tu, aku tengah sibuk bermain dgn anak patung kertasku. Tak cukup baju-baju kertas yang dibeli, aku lukis sendiri..Kecik-kecik lg dah ada bakat jd 'pesen' designer. Aku tamatkan zaman tadika nie dgn keriangan..Yer lah, kanak-kanak ribena lah katakan..tapi masa tu aku rasa tak pernah pun minum air ribena tu. Dah besar ni baru jumpa.

Sekolah Rendah.
Pengalaman paling best time ni ialah waktu UPSR. Aku tak lah belajar sangat. Waktu tengah kemaruk nak bermain jer. Tapi kan, yg peliknya, aku rasa time tu darjah 6 macam dah besar jer. Macam dah matang betul. Berlainan pula aku tgk bebudak sekarang. Jgn kata darjah 6, tingkatan 1-2 pun masih berperangai cam budak darjah 1. Kenapa ekkk? Berbalik pd UPSR aku td, aku tak dtg sekolah amik keputusan UPSR aku mcm bebudak lain. Aku frust.... Pasal cikgu Alwiza (guru BI) aku kata dia check paper aku dan aku dapat B untuk BI. Dgn yakin dia kata aku tak kan dpt A. Aku merajuk sakan. Cikgu ni mmg anti ngan aku pasal aku selalu tak dtg kelas tambahan petangnya. Bukan aku sengaja, tapi aku nak g sekolah agama.
Keesokkan harinya, di sekolah aku bagaikan heroin plak. Cikgu2 ramai yg dtg ucapkan tahniah pada aku. Yerlah, budak yg tak disangka-sangka dapat 4A... Aku sengih jer lah. Cikgu BI aku dtg peluk aku nangis2 time hari terakhir persekolahan.... Hmmmm alahai cikgu...

Sekolah Menengah
Dulu aku selalu cakap kat org, rugi kalau tak der pengalaman duduk kat asrama. Best.......First time aku masuk asrama....Tiap minggu aku paksa mak ayah aku dtg lawat. Punyalah seksa dengan perasaan rindu tu. Tiap kali aku call rumah, baru jer aku sebut 'Mak....' air mata aku dah laju jer turun kat pipi. Tak tercakap pun. Last-last duit aku habis bagi mak aku dgr aku nangis tersedu-sedu jer. Dah lah tu, aku selalu nangis time nak tidur mlm dan dalam toilet. Kalau diingatkan semula, dada aku pun boleh sebak pasal cam terasa jer lagi rindu tu. Dekat setengah tahun jugak baru aku rasa ok. Tapi bila aku dah berkawan dan seronok berkawan, time balik rumah aku tak nak balik plak. Ader jer rumah kengkawan aku yg aku pegi lawat. Biasalah budak hostel.
p/s: Manja betullah aku tu kan...Tak malu kuat nangis...

Aku suka juga nak bercerita pasal SPM aku. Hehehehehe..! Buku rekod aku sentiasa buat mak ayah aku pening... Last-last diorg dah tak letak harapan kat aku. Mana taknya... sejak peperiksaan semester pertama form 4 tu sampailah ke peperiksaan percubaan SPM aku dapat SAP. Tak pernah aku dapat keputusan selain SAP. Ayah aku frust pasal aku masuk aliran sains. Dia nak aku teruskan dalam aliran Agama. Apa boleh buat, aku tak serasi ngan sekolah agama tu.
Paling menggembirakan time aku amik result SPM aku. Ceh, yakin jer aku lulus. Sekali bila aku dapat tahu aku dan kawan baik aku bertiga dapat pangkat 1 dgn aggregat yg tak sampai pun 20, puaslah kami melonjak sakan. Tak ingat pun time tu aku pakai kebaya. Sampai sekarang aku terdengar-dengar lagi sorakan gembira ayah aku bila aku tepon bgth dia kat tempat keje. Aku fikir, mesti dia ngan kengakawan dia pun melonjak-lonjak gak cam aku... Hehehhehhe...
Tak sesia aku study habis-habisan lepas trial SPM tu.
p/s : Bestlah aku tu..best tak?...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)