Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


08 January 2004
Semasa dalam bas pulang dr opis semalam, antara dgr tak dgr berita tentang pengumuman TPM ni. Dalam hati bertanya siapakah gerangannya org tu. Malam, semasa berita Utama soalan aku terjawab. Mr. Najib rupanya. Takper ker aku panggil Mr. Najib ha? Karang tak pasal2 jd isu mcm Pak Lah plak. Aku ucapkan tahniahlah pada Mr. Najib. Semoga pentadbiran negara lebih mantap dgn barisan pemimpin hari ni. Semenjak dua menjak nie aku pun tengok Pak Lah tu segak semacam jer. Tiap kali muka dia kuar berita atau surat khabar, pasti aku akan beri perhatian. Tapi bukan pasal aku nak tengok dia. Aku nak tengok kalau-kalau aku ternampak muka kawan aku yg jadi bodyguard Pak Lah tu.
Di antara menda menarik minat aku pasal berita TV mlm tadi ialah masih ada salah seorang menteri tu panggil PM kiter dgn nama PAK LAH walaupun isu panggilan ni dah heboh dulu. Agaknya dia tak kisah sgt pasal Pak Lah tu kengkawan dia. Tapi org awam dgr kan ker tak sedap tu..macam akulah..kan aku dah panggil Pak Lah je.
Hal kedua yg menarik minat aku ialah isteri TPM kiter. Aku nampak dia gumbira ler sesangat dgn perlantikan hubby dia tu. Berseri-seri muka dia. Yer laaa..isteri mana yg tak gembira kalau mcm tu oiii....Kalau aku pun jadi gumbira jugak. Aku mula pasang angan-angan. Aku yakin..perempuan manalah yang tak pasang cita-cita nak jadi isteri yang baik, pendorong kejayaan suami. Dan aku terfikir, mampukah aku laksanakan cita-cita tu nanti. Untuk laksanakan cita-cita tu aku perlu ada seorg suami. Dan, masalahnya untuk mencari seorang yg bergelar suami tu. Org tu mestilah yg aku suka, yang aku sayang, yang aku boleh seikhlas hati dgn dia. Kalau aku tak ikhlas hati, mcm ner aku nak jadi isteri yg baik. Kalau tak jadi isteri yg baik tak dapatlah aku jadi cam isteri TPM tu. Uish...sebenarnya aku tgh rungsing dgn menda ni. Kalaulah aku boleh baling dadu jer kan senang.......Hmmmmmm
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)