Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


16 January 2004
Ada orang tanya...apsal aku menumpukan lebih perhatian pada Geng Jurnal? (org yg tanya jgn kecik ati ekkk..heheheh..identiti dirahsiakan)

Memula..jawapan yg aku boleh bagi sebab aku minat. Dan aku berterima kasih pada insan yg bertanggungjawab memperkenalkan aku pada Geju pasal dia kata aku tak der kawan...( Timer kasih awak..sekarang saya ada kengkawan yg best)......Bile minat aku jadi suker....akhirnya biler suker aku jadi SAYANG...Bak kata sebahagian Geju...mcm ader power yg membuatkan kiter mesra dan sayang bile berjumpa walhal baru berjumpa buat kali pertama. Macam dah kenal lama...pasal kiter dah kenal org tu melalui jurnal memasing. Tak dinafikan..masih ader juga geju yg misteri...dlm blog lain kat luar lain (mcm Ct_cute dan Mal)..tapi oleh kerana keprihatinan dan jambatan ukhwah yg dipupuk...Eberiting ok!!!!...

Tiada perbezaan umur dan taraf...walaupun ada yg senior dan junior namun ukhwah tetap kuat...Mana aku ada kawan age dia 50 lebih cek oiii...Kat Geju jer aku dpt...Pastu..aku rasa kat geju nie sumer berkawan dgn ikhlas...hati yg bersih kerana apa yg dicari adalah PERSAHABATAN....bagi mereka yg mencari keuntungan itu adalah sampingan. Dan aku pasti....Geju pun akan membantu org seperti mereka...
Kat sini aku jumpa kebaikan internet...Kat sini juga aku kenal pelbagai org....Aku juga pelajari pelbagai erti kehidupan melalui perkongsian...Kat sini, dunia yang besar terasa kecil...Sahabat yang jauh terasa dekat...Masalah yang berat terasa ringan. Tak semua yang kita lakukan mendatangkan keuntungan dari kewangan. Kadangkala..keuntungan dari segi Sahabat dan Ukhwah itu lebih bermakna. Duit boleh pinjam sama itu bank atau Ah Long..tapi kawan sapa mau bagi pinjam?.....Mana mau cari?.....
Ada yg aku risaukan sebenarnya. Aku risau jika aku dah bergelar isteri ni aku akan mengalami kesukaran untuk join Geju mcm dedolu lg. Aku selalu berharap agar bakal hubby aku nanti best dan sporting seperti Hubby Kak Zar dan Abang Kak Ungku. Macam mana dia boleh terima keluarga aku...macam tu jugak aku nak dia terima GEJU......Sebab GEJU juga sebahagian daripada keluarga aku...Aku harap sgt dia akan faham apa yang aku minat dan aku sayang.
Aku bertekad...aku akan cuba sedaya upaya aku untuk tak memutuskan Ukhwah yang terjalin. Walau jauh macam manapun aku nanti, aku tetap juga sebahagian daripada Geju walau tak selalu berjumpa.(Alamak,apasal sebak ni?) Walaubagaimanapun.... Geju tetap KESAYANGANKU...................


|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)