Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


21 January 2004
Aku rasa kalau aku cakap semalam lrt 'jem' tentu ada yg tak caya. Tapi aku cakap betullah. Tolonglah percaya. Tolonglaaaaaaa. Citernya mcm nie.......Semalam, lepas aku g beli Mee Sup kat sebelah Haniffa Textiles tu aku pun menuju ke Stesen Lrt Masjid Jame'. Tapi aku pelik pasal aku tengok ramai yg berkerumun kat staff Lrt tu bertanya memacam. Cam ada masalah jer. Bila aku nak melangkah naik tangga aku terkejut pasal ramai org sedang menuruni tangga tu. Selalu tu ramai gak org tapi tak lah mcm ari ni. Aku patah balik dan ala-ala berani aku bertanya kat makcik yg jaga pintu tiket bulanan tu.

Aku: Tumpang tanya makcik..
Makcik: Yer
Aku: Tu yang reramai berkumpul tu kenapa? Ada masalah apa?
Makcik: Ohhh!!! Tren ke Ampang 'deley'. Ada kerosakkan teknikal.
(Datang seorg kakak tumpang tanya jugak)
Kakak: Boleh saya tahu masalah apa tu? Masalah tren ker masalah landasan?
(mesti dia risau landasan Lrt tu nak roboh kot?)
Makcik: Masalah tren. Ada satu tren rosak antara Chan Saw Lin dan Ampang. Bila satu stuck semua pun tak leh jalanlah.
Aku: Agaknya baper lama lagi ekkk makcik?
Makcik: Tu diaorang akan bagitahu kemudian. Biasanya tak lama.
(Biasanya? aku tak biasa pun!)
Aku dan Kakak: Terima kasih makcik.

Uish...kena lagi aku. Ari tu Lrt Putra. Hari ni Lrt Star. Aku SMS kat Leen ngan Kak Nor pasal problem ni. Aku tunggu jugaklah kejap. Manalah tahu kot-kot kejap lagi ok ker. Orang semakin ramai. Ramai yg stuck. Tak lama, tren AMPANG sampai. Aku pelik gak. Serentak dengan pengumuman perjalanan ke Ampang ditangguhkan,tren ni sampai pulak. Dalam hati aku cam ada rasa pelik plak ni. Maka, berebut-rebutlah org naik tren tu. Ceh! tertipu aku. Kan betul seperti yg aku duga. Kitaorg kena turun kat stesen Chan Saw Lin. Aku rasa diorg nie saja jer nak mengurangkan kesesakan kat Stesen Masjid Jame'. Malas aku nak tunggu, aku naik semula tren ke Pudu. Baik aku naik bas. Turun jer tangga stesen Pudu tu aku nampak Kak Nor dgn selamba jer nak panjat tangga naik ke stesen Pudu tu.

Aku: Kak Nor! (aku jerit nie tau)
Kak Nor: Eh! (tahu terkejut....)
Aku: Akak nak g mana?
Kak Nor: Balik lah
Aku: Tak dapat mesej saya?
Kak Nor: Dapat...(sengih)
Aku: Abis tu akak nak g naik lrt tu naper? Tak percaya ekkk Lrt 'jem'?
Kak Nor: Errrr..ingatkan dah ok...(bebuat muka pelik plak)
Aku: Belum. Saya pun nak naik bas ni ha....

Kak Nor yg ari-ari naik Lrt pun tak caya Lrt tu 'jem'. Nikan pulak korang yg tak naik. Wooit!!!! Percayalah ooooo!!!!...Lrt 'jem' semalam........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)