Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


09 December 2003
Jumaat...
Petang tu aku g bank...g tebus aku punya sijil premium
Pasal duit aku dah habis time raya tu..
Aku teringat sorang member tu kata, time2 macam ni lah aku nak gunakan duit simpanan aku tu.
Dalam kul 5.30 ptg,Ct_cute sms,ajak g rumah WakDin.
Aku yg memang tak nak ketinggalan,terus jer kata ok.
Walaupun aku demam.
Tapi tak per,aku rasa aku boleh jalan lg.
Rumah WakDin,jauh nun kat pedalaman sana.
Bak kata Ep, tempat jin bertendang,tang tulah kami bertandang.
Balik dr sana,raya plak rumah kak Zar.
Best betul sate yg kak Zar hidangkan.Timer Kasih yer...
Diam tak diam kul 12.30 br sampai rumah..
Timer kasih HS sebab hantar balik. Dah tahu rumah tu lain kali leh datang lagi ekkk...

Sabtu...
Aku demam lagi.
Tapi hari nie aku pergi jugak rumah kak Ungku kat Senawang.
Jumpa Ct_cute di Kl Central dan naik komuter ker Seremban.
Ct_cute baru first time naik komuter..best tak Ct?
Dlm komuter aku tertidur,mungkin pasal ubat yg aku mkn sebelum tu.
Sampai komuter Seremban, kak Ungku dah tunggu.
tak lama lepas tu Kak Salina muncul.
Rupanya kami naik tren yg sama cuma lain gerabak.
Sampai jer kat rumah kak Ungku, dia suruh makan.
Tak sempat nak hilang lelah...
Makan jgn tak makan,kak Ungku masak best.
Tengah mkn, Kak Zar dan famili sampai.
Zhoulsz dan Mat Jan pun sampai.
Hayazi dan sepupu serta opismet zhoulsz pun ada.
Riuh rumah kak Ungku...Seronok plak rasa.
Sebelum balik, kak Ungku bekalkan dengan kuih muih dan rendang paru yg sedap tu.
Masing-masing dapat bahagian.
Tapi tak puas hati betullah.
Apasal zhoulsz punya kek lapis lagi besar dr kitorang punya?
Nie mesti nak bodek bakal menantu nie..
hehehhehehe
Selepas tu,kami menuju ke rumah Salji plak.
Makanan yg dihidangkan memang best.
Mak Salji pun best jugak.
Macam-macam dia tanya.
Yang bestnya, bila aku sebut nama penuh aku.
Berkerut muka memasing.
Balik tu,Ep hantar sampai rumah.
Hari nie awal sikit dr semalam.

Ahad..
Aku g tengok Haunted Mansion...
Betullah kata orang, best lg citer lanun dalam POC tu..
Aku boleh bg 3 bintang.
Kerana air-cond cinema tu, bertambah kronik selsema aku.
Tulah pasal,dah tahu demam lagi nak tengok wayang..
Pasal aku dah janji dengan CD.
Aku takut nanti dia ingat aku sengaja nak elak kuar dgn dia kalau aku tak g kali ni..
Elok-elok jer aku beli tiket Lrt Putra, kak Indah sms kata diorg nak g KLCC.
Tak jd aku naik lrt, patah balik g Kinokuya.
Tak lama lepas tu, diorg pun sampai.
Hajat nak tengok wayang jugak tapi citer yg best2 sumer dah sold out.
Jejalan jer lah.
Boring KLCC kami g Times Square plak.
Larat jugak aku jalan time demam macam ni.

Isnin...
Aku tak larat dah..
Nak g keje pun malas.
Aku amik keputusan untuk MC..
Pastu aku sambung tidur balik...
Petang aku g klinik..
Mlm, abg Yim call,katanya mak ayah aku ader kat rumah Kak Nina.
Diorg nak g Kajang mkn sate.
Aku tak mau ketinggalan..siap cecepat,naik lrt dan abg Yim amik kat sana.
Fuhhh,memacam sate aku mkn..
Sate ayam,daging,rusa,kambing dan perut.
Pastu perut pun semacam.
Bak kata Kak Nina, daging2 tu tengah gaduh dalam perut pasal lain-lain jenis.
Aku sengih jer......

|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)