Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


29 December 2003
Tahniah Misha
Memula aku nak ucapkan tahniah pada orang yang menang Anugerah Juara Lagu malam td..tepat seperti sangkaan..Cik mek molek tu yg menag...Fuhhhh...dia memang powerlaaaa..korang tahu...aku tunggu nak tengok dia angkat kaki bila dia nak tarik chorus tu..tapi kitaorg satu rumah dok terlopong bila dia buat gaya tang tangan dia pulak......Oleh kerana kami pun dok terharu nengok Misha tu nangis bersungguh-sungguh..tak sedar...kitaorg pun ikut nangis..aku ingatkan aku jer yg sebak...sekali Lin yg dok sebelah aku dah nangis dulu dah...hehehhe...
Kalau korang perasan...ader diolog si MC berdua tu yg double meaning..agaknya diorg tak maksudkannya...cuma kedengaran jer mcm tu...tapi aku sure dialog nie memang dimaksudkan oleh lelaki tu...

MC mahal: Tengok,mana ada lelaki yg nak buat persembahan macam tu..siap ader pegang burung lagi..
MC murah: Eleeeeehhhh. Setakat pegang burung tu apalah sangat. Tapi, burung tu sendiri pun dah memang
lambang kegagahan lelaki!
(MC mahal terlopong!)

Jgn kata MC mahal tu...aku sure ramai yg terlopong bila dengar kata-kata MC murah tu...pastu aku ngan kengkawan aku bantai gelak terkekek-kekek.....Alahai burung......

Hukuman Bagi yg Bersalah
Semalam, ada sorang kawan aku tu..tetiba jer dia cakap...
"orang-orang yg membunuh dan nak kena hukuman bunuh tu baik jer hantar diaorg pergi perang macam kat Iraq ker tu"
Hmmmmm...aku terfikir...
Betul jugak cakap dia..
Aku tengok sekarang..makin banyak kes bunuh sana bunuh sini..langgar sana langgar sini..
Macam musim plak kejadian-kejadian mcm nie...ish,diorg nie tak takut ke haaaa main bunuh-bunuh nie...
Kalau aku,jgn kata nak bunuh...kalau disuruh jadi nurse dan cucuk org pun aku tak sanggup...EEEEeeeeee
Aku ada dengar bebaru nie org kata, kalau disabit kesalahan langgar mati orang,pesalah akan dikenekan hukuman mati..Tapi aku tengok makin banyak plak kes-kes mcm ni...tak takut mati gamaknya manusia zaman sekarang..
Kalau dah tak takut mati tu..elok jer hantar diorg gi perang..tak rugi...pasal org mcm nie biar dia tunjuk gagah dia lawan ngan musuh tu...dari mati sesia kat tali gantung tu baik lagi g perang sana tu...
Baru-baru nie...berlakunya gempa bumi kat Bum...apa katalah kan..org-org yg salah tu dihantar jadi sukarela kat sana..
G tolong gali sisa bangunan tu cari mangsa..tolong beri rawatan pada yg cedera....Aku sure...kalau tak semua,separuh dr diorang mesti insaf punyalah....ada gak pekdahnya....
Tak derlah diorg tu mati kena gantung sia-sia jer..Yang kena penjara seumur hidup tu lagilah buat nyusah jer...tak pepasal kerajaan kena jaga diorg...paling tidak nak kena bg makan jugak....ada gak tempat tidur tempat berteduh berbanding orang-orang yg kena tidur bawah jambatan pastu kena hanyut dek banjir...
Tu lah yg aku pikir....walaupun aku rasa menda ni cam mustahil jer nak dilaksanakan kurang-kurangnya aku pikir...aku dah pikir...kalau nak dilaksanakan,tunggulah aku jadi PM....tak pun anak aku nanti...
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)