Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


29 December 2003
Aku tak kira..aku nak citer gak pepanjang...
Aku bangun pagi berkobar-kobar nak g KLD. Tapi aku masih gak terkial-kial nak pakai lens ni.Buat lambat jer. Naik Lrt sampai Bukit Jalil dan naik keta ngan Kak Azah ke MMU.Tukar keta naik keta Mal dan kami pun bertolak ker Tangkak. Janji nak berkumpul di R&R Air Keroh. Tapi EP dan Kak Ungku lambat sgt.Sempat kami round-round kat pameran Art.Tak lama Wkdin dan famili sampai. Kami terus sampai ke tol tangkak. Tapi kak Ungku suruh gak kami tunggu kat tol tangkak tu. Ingatkan nak terus gi jer KLD.Tak sabar dah nie. Dalam setengah jam EP ngan Kak Ungku sampai.
Sampai jer kat pintu masuk KLD...wah!!!!! bestnya...ada tasik cantik. Ada kolam pancinglaaaa. Kak G?...bestlah kak G..sempoi jer..tak derlah segan sgt ngan dia.Lepak-lepak kat pelantar opis sambil menikmati angin tasik.Alamak..kepala aku dah peninlaaaa...tak per. Buat tak tahu jer..Kak Ungku ngan HS tak sempat-sempat nak main air. Duduk juntai kaki sambil amik gambar. Agaknya kalau berkemban sebijik cam cerita Bawang Merah Bawang Putih. Sementara tunggu nasi masak, tak sedar kami pulak yg habiskan kek lapis yg kak Ungku bawa untuk Kak G. Cian Kak G dah kena banyak pantang makan. Insaf aku...masih punya peluang menikmati nikmat Tuhan. Aku akan guna sebaiknya. Kenalah makan bebaik bukan main bantai melantak sumer..Karang bertambah kembang sana sini padan muka aku.
Acara bersiar-siar sekitar KLD. HS dgn baju kurungnya..Ayu jer masuk hutan. Kak Ungku dengan kasut tumit tingginya."Ok apa. Mana ada org masuk hutan pakai mcm nie..."kata kak Ungku. EP malakukan adegan memanjat macam Alex kata kak G. Alex tu monyet kat KLD yg diorg tangkap dan bg nama. Bestlah EP. Sporting giler. Kat sini banyak pokok periuk kera. Tak pernah aku jumpa kat satu-satu tempat tu ada banyak pokok periuk kera. Setelah diberitahu khasiat pokok nie, kami pun petik periuk kera tu dan pakat cuci mata reramai. Cerah mata...Tengah jejalan tu, jumpa satu gelongsor yg terus ke dalam lopak lumpur. Nasib baiklah lopak tu kering tak berair. Kalau tak kak Ungku dah terjun dalam lopak tu buat facial lumpur.
Makan, acara yg ditunggu-tunggu. Tapi aku tak makan ikan tilapia tu. EP pun tak mkn. Nampak cam best jer tengok diorg mkn. Besarnya ikan tu lagi besar dr pinggan. Tapi aku tengok sorg-sorg makan tak ingat, amik sorg sekor lak tu...Aku makan ayam panggang jer la...best jugak.. Ada gak kerang bakar tapi aku tak mkn sgt pasal kurang masak. Nak cakap ngan kak G tapi segan. Kesian plak abg2 fasi tu bakarkan aku nak komen2 plak. Lepas makan,berdiskusi kejap. Tapi aku dah tak boleh duk diam. Asyik pandang jam. "Errrr..Kak G, nak solatlah. Karang kejap jer plak nak main air"....muka tak malu tul lah aku nie...
Tukar baju, pakai life jaket dan buat water 'konpiden'. Aik...EP tak join ker...alaaaaaaa.Bab nie dia tak sproting. Tapi tak per, kami tugaskan EP jd cameraman. Walau aku dah banyak kali buat menda2 nie tapi kali nie memang lain. Pasal ada bebudak kecik serta mak bapak budak. Lepas renggangkan otot sikit kami pun disuruh terjun dalam air...kalaulah diorang perasan, akulah yg terjun dulu lepas Jepun terjun. Punyalah tak sabar..Heheheh. Si Azib tu pun terjun gak... Aku bantai gelak sakan dalam air sampai tersedak-sedak pasal kak ungku tak boleh tegak badan lepas terlentang. Cian kak Ungku terjerit-jerit kat tengah tasik tu...Hehehhehe. Lepas berenang pelbagai kuak..kami pun ke stor kayak. Aku dengan Anis. Alamak, boleh ker nie? Selalu aku kayak berdua dayung berdua. Kali nie kayak berdua dayung sesorang. Ish..control-control...Tunjuk prestasi baik punya. Dengan diketuai oleh hubby kak G, kami menyusur kawasan yg dipanggil safari. Lalu celah pokok bawah pokok. Lalu kawasan rumput yg aku ngan Anis panggil sawah padi. Kalau perhatikan baik-baik, macam2 aksi yg menggelikan hati...Kayak Kak Ungku dan HS yg tak 'belen' tapi tetap maintain......Mal yg kena tegur pasal takut-takut pegang pedal dayung tu....."takut patah ker Mal?".....Kak Sal yg asyik dok borak ngan Jepun..ehem ehem..! Anak Wkdin tukang sorak suruh pintas kayak aku...last-last Wkdin kena turun tolak kayaknya yg tersangkut..HEhehhahaha! Bab laga-laga kayak dan laga-laga pedal tu tok sah citer lah...boleh buat pasukan okestra ngan bunyi laga-laga tu.......Pengalaman baru, kami dapat tengok sendiri tempat kawanan anak ikan toman. Kawasannya berbuih macam air panas menggelegak. Seram juga..takut-takut muncul plak mak toman tu ngap jari aku...Tak dapek nak sarung cincin plak..Ish! Kitaorg punyalah bersusah payah lalu safari nie, Mal tetiba muncul tang lain plak. Lerrrr dia sesat rupanya... Pakat kena gelaklah Mal...
Dalam perjalanan balik,hujan mencurah-curah. Tangan aku dah lenguh nie. Ada jugak aku suruh si Anis ni dayung karang. Ish, maintain-maintain. Tapi bila nak sampai kat pelantar tu rasa cam tak nak naik plak... Tak puas main air aaaaaaa....tak per, lain kali aku datang lagi. Main air pepuas. Lepas tukar baju, kami minum dan makan pisang goreng panas di warung sebelah KLD. Penat punya pasal, habis licin pisang goreng tu. Dah lama tak minum-minum mcm nie..seronoklah sebenarnya kak G...Lepas tu kak G dan angkatannya bawa kami ke Tasik Asid dan Tasik Air Tawar. Kebesaran Tuhan....kedua tasik ni bersambung tapi hanya air tawar dapat memasuki tasik asid dan air asid tak dapat masuk tasik air tawar...Lepas berposing sakan berlatar belakangkan Gunung Ledang dan tasik, kami pun berangkat pulang. Huwaaaaa!!! Rasa cam tak nak balik... Seronok sgt kat KLD. Insyaallah Mush akan dtg lagi...KLD, nantikan kedatanganku....

P/S: Kak G, Kim salam kat fasi-fasi tu ekkk.pepandai jer kata budak bulat ni cun( hidung dah kembang kuncup dah nie)..kalau mush dtg lagi jgn bagi bebudak yg akak kata nakal tu dekat ngan mush ekkk..takut kena sakat....hehehehe

|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)