Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


10 December 2003
Jika cinta sudah tiada di hati,tandanya salah satu nikmat ALLAH telah tercabut daripada anda, sedangkan cinta salah satu nikmat teragung ALLAH terhadap hamba-Nya. Ketiadaan cinta di hati bakal merubah seluruh kehidupan.

Orang yang tiada perasaan cinta adalah orang yang telah kehilangan motivasi dirinya. Suburkanlah cinta sebagaimana ia bermula - sentiasa. Saat bermulanya cinta adalah rasa teragung yang dirasai oleh setiap manusia. Tatkala itu cinta benar-benar menjadi motivasi yang terhebat. Andainya lautan api direntangkan, masih sanggup direnangi untuk menggambarkan betapa cinta begitu bermotivasi dan perlu bukti.

Manusia yang beruntung adalah manusia yang meniti di atas cinta, memperoleh cinta dari kedudukannya sebagai insan kerdil di bawah kebesaran ILAHI.

Kejayaan sesebuah perhubungan memang banyak bergantung kepada sudi dan murninya cinta yang dipermodalkan. Selama mana cinta dapat dipertahankan pada kedudukannya, selama itulah bahagia menjadi penghias yang terindah. Apabila cinta sudah tidak dihargai, kehidupan akan berpaling ke tahap terendah. Jawapannya, derita tanpa penyudah.

Tanpa perlu mengeluarkan sebarang bayaran, cinta sudah ada dalam setiap insan. Cinta sudah dibekalkan sebagai modal termahal untuk dirasai dan diberikan kepada insan yang berhak. Meniti di atasnya bererti meniti bahagia.

Tiada lagi suatu rasa pun yang boleh memotivasi manusia kecuali rasa cinta dan bahagia. Dengan cintalah gunung kelihatan rendah untuk didaki. Dengan bahagialah lembah kelihatan cetek untuk dituruni. Dengan cinta dan bahagialah matlamat kehidupan insan menjadi sempurna. Tanpa keduanya, semuanya kelihatan tercabut dari sasaran.

Cinta murni sentiasa mampu memandu manusia melepasi semua halangan demi kecemerlangan. Cinta telah membuatkan manusia bangkit membina kehidupan yang terbaik. Alangkan bodohnya manusia yang menjadikan cinta untuk membina kesusahan.

Jika cinta dijelmakan dalam diri ia begitu bermotivasi. Jika diberikan kepada seseorang, ia ibarat menghadiahkan sebukit emas untuknya. Jika dijelmakan dalam rumahtangga dan kehidupan, jawapannya adalah kerukunan dan persefahaman yang berpanjangan. Begitulah seharusnya cinta.


Petikan daripada novel 'HATIMU UNTUK SIAPA' , H.M. TUAH ISKANDAR
Senyuman Itu Lukisan Hati
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)