Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


06 November 2003
Hari ini...
Perhimpunan Bulanan Jabatan aku....
Wah...ngantuknya....
"pssssttttt....aku nampak dah opismate aku yg comel lote tu...
Cuma tak sempat nak tegur jer"
Ucapan KP hari nie berkisar tentang ucapan PM...
Petikan ucapan PM

" Sektor awam hendaklah secara lebih radikal mengubah dari hanya peranan kawal selia dan penguatkuasaan undang-undang, kepada peranan pemudah cara, membantu secara berkesan menjayakan usaha dan peranan sektor swasta dengan kadar lebih cekap, lebih cepat, lebih telus."

KP aku kata...menukar peranan kepada PEMUDAH CARA itu adalah perkara yang luar biasa. Peranan luar biasa daripada peranan yang biasa. Sememangnya bila kita nak buat sesuatu yang luar biasa daripada yang biasa memang sukar. Pasal tak biasa nak buat yang tak biasa buat. Dan juga pasal dah terbiasa sangat dengan yang biasa je. Dan seperti biasa aku buat biasa-biasa je. Tapi ada kalanya, dahi aku berkerut juga bila terdengar kata-kata yang luar biasa. Biasa-biasanya aku akan berfikir secara sepintas lalu sahaja. Tapi kali ini aku berfikir pula secara luar biasa. Berfikir secara luar biasa? Adakah tindakan aku serta kekawan aku nanti juga luar biasa caranya? Atau biasa-biasa saja?
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)