Kita Kawan Kan!?
Kalau Nak Berjaya Dan Gembira, Hidup Ni Jangan Berharap Kat Orang, Sebab Dari Awal Hingga Akhir Jalan, Kita Yang Pilih Tuhan Yang Tentukan So, Watpe Tumpang Kete Orang?!... #My F'rite SmS From SFiq#

AKU?
Maria / mushroomcute / akid :: 8 February 1981 :: Batu Pahat, Johor :: Single n available :-) :: Johor Bahru
HOBI?
:: Membaca dan melepak di kedai buku :: PS1 :: Jalan-jalan



Besday Alarm::Klik sini
Email::mushroomcute[at]yahoo.com.my
YM::mushroomcute02
Album::Album 1
::
Album 2
Gesbuk::Sign


TINGGAL PESAN?
 

DALAM KENANGAN

GengJurnal

Blogger

Buku Sedang Dibaca :-
Jangan Bersedih, Jadilah Seorang Perempuan Yang Bahagia
Buku Baru Sudah Dibaca :-


11 November 2003
Isnin....
Aku tak sempat nak melawat Geju ari nie...
Juga tempat-tempat persinggahan yang lain...
Pepagi En.H dah panggil aku pasal kain
Kain yang akan dipasang di sekeliling 'dewan' untuk majlis berbuka puasa nanti
Ukur punya ukur...pastu aku kuar pi beli..
Turun naik kedai kain...Kamdar...Globe..
Last-last Nagoya juga yg best...
Kat tempat lain kain satin tu RM 3.80 tapi kat Nagoya RM 2.00..
Aku beli 75 meter...Maroon ngan kuning..
Kebetulan orang ramai tengah shopping beli kain langsir..
Ada jugak yang terbeliak biji mata tengok aku beli bebanyak...
Siap kilat-kilat lagi...Kalau tu lah langsir untuk rumah aku...
Agak-agaknya berapa besarlah rumah tu?
Berapa banyak tingkap dan pintu yang ada?
Aku risau gak bila fikir-fikir pasal majlis tu..
Ni first time aku terlibat ngan majlis seumpama ini di opis..
Kira aku ni junior sesangat..aku segan gak ngan Kak M...
Tapi aku try sebaik yg boleh...
Kalau kat U dulu biasa jugak buat memenda mcm nie...

Petang, time balik...aku hangin lagi...
Terkilan ya amat pasal aku kena beratur beli tiket Lrt Star..
Ni semua pasal kecuaian aku...
Kad/pas bulanan Lrt Star aku tercicir masa nak beli tiket Lrt Putra nak balik dr acara berbuka puasa Geju...
Tak pasal-pasal aku kena beratur beli tiket macam org lain...
Biasanya aku hanya lalu jer sambil tunjuk pas tu..
Terpaksalah aku mencatu-catukan peruntukan aku hingga akhir bulan ni...
Hingga tiba masa untuk beli pas Lrt bulan depan...

Sampai rumah aku solat dan aku tidur...
Dah kul 6.15 ptg baru aku bangun..
Masak sup kacang panjang + kentang lebih kurang...
Tu jer lah juadah aku buka puasa petang ni...
Dan tu jugalah yg bakal aku makan untuk sahur nanti....
|

Copyright (c) 2005 Mimosapudica. All right reserved. Design by zhoulsz (tm)